تعیین سرفصل بودجه؛ راهگشای بیمه فعالان قرآنی/ رایزنی برای پوشش بیمه‌ای 10 هزار فعال قرآنی
کد خبر: 3872727
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷

تعیین سرفصل بودجه؛ راهگشای بیمه فعالان قرآنی/ رایزنی برای پوشش بیمه‌ای 10 هزار فعال قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ کمیته پیگیری و بررسی بیمه فعالان قرآنی طی درخواستی از شورای توسعه فرهنگ قرآنی، خواستار برقراری بیمه برای بخشی از فعالان قرآنی ذیل سرفصل‌های قانون بودجه شده است.

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: با توجه به اینکه موضوع رسیدگی به وضعیت بیمه فعالان قرآنی در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عهده اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گذاشته شده است، تاکنون جلسات بسیاری پیرو این موضوع با مسئولان ذیربط صورت گرفته است.
وی ادامه داد: کمیته بررسی و تشکیل بیمه فعالان قرآنی که جمعی از نمایندگان نهادهای دولتی در آن عضو هستند، جلساتی را با مسئولان تأمین اجتماعی، صندوق اعتباری هنر و همچنین جلسات مشترکی را با نمایندگان آنان برگزار کرد که خوشبختانه نتایج خوبی حاصل شد.

مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور تصریح کرد: بر خلاف آن چیزی که تصور می‌شود، مشکلات مؤسسات قرآنی تنها با فعال شدن بیمه فعالان قرآنی حل نمی‌شود، زیرا بخشی از مشکلات آنان مرتبط با ستاد و کادر اجرایی آن مرکز است. زیرا صندوق اعتباری هنر، امکان پوشش بیمه‌ای همه کارکنان مؤسسه را ندارد.
محمدی با تأکید براینکه کمیته پیگیری و بررسی بیمه فعالان قرآنی سرفصلی را در قانون بودجه در نظر گرفته است، بیان کرد: کمیته بررسی بیمه فعالان قرآنی به منظور حمایت از مشاغل کم درآمد، سرفصلی در قانون بودجه تعیین کرده است. بنابراین سرفصل، حدود یک میلیون و 140 هزار نفر تحت پوشش بیمه مشاغل کم درآمد قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: کمیته پیگیری بیمه فعالان قرآنی از شورای توسعه فرهنگ قرآنی درخواست کرده است که حدود 10 هزار نفر در ذیل این سرفصل، بیمه شوند که مقرر شده است شورا این درخواست را از سوی مجلس پیگیری کند.

انتهای پیام
captcha