دومین مراسم تقدیر از مولفین و ناشرین حوزه دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم تجلیل از برگزیدگان فراخوان دل نوشته و آثار تالیفی و رونمایی از کتاب‌های ترجمه شده حوزه دفاع مقدس، دیروز چهارشنبه، 16 بهمن، در سالن همایش خلیج فارس، باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
سردار جواد خضرایی در این مراسم گفت: مفتخر هستیم که دومین مراسم تقدیر از مولفین و ناشرین حوزه دفاع مقدس را برگزار می‌کنیم. بعد از انقلاب تا امروز حدود 740 هزار عنوان کتاب منتشر شده که از این تعداد 10 هزار عنوان کتاب مختص دفاع مقدس است، یعنی کمتر از یک درصد از همه عناوین کتاب‌های موجود.

کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس و شهدا می‎‌تواند تأمین کننده نیازهای مردم باشد
وی افزود: تصور ما این است که هر چند کتاب‌های چاپ شده در همه زمینه‌ها و موضوعات راه‌گشاست ولی کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس و شهدا می‎‌تواند تأمین کننده نیازهای مردم باشد، موضوع دفاع مقدس نه تنها تاریخ‌ساز بلکه می‌تواند تمدن‌ساز و حامل فرهنگ ایثار و فداکاری باشد. از این رو تلاش داریم ناشران و مولفان کتاب‌های حوزه دفاع مقدس را بیش از پیش حمایت کرده تا فداکاری‌های رزمندگان بهتر به مردم معرفی شود.
سردار خضرایی خاطر نشان کرد: باید با چاپ و ترجمه بیش از پیش این آثار، مردم بویژه نسل سوم و چهارم انقلاب را با این حوزه آشنا ساخت. کتاب می‌تواند الگوی مناسبی برای نسل‌های آتی باشد.
وی گفت: امروز به لطف خدا 15 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در دست ترجمه و تالیف قرار دارد. مجموعه ما آمادگی دارد تا برای چاپ کتاب و ترجمه این گونه آثار به مولفین و ناشرین کمک کند.
وی در ادامه گفت: بدون شک در عرصه دفاع مقدس، ارزش‌هایی وجود دارد که می‌تواند برای نسل آینده مفید باشد و موجب روشنگری نسل آینده جامعه شود.
مدیر باغ موزه دفاع مقدس در پایان افزود: شهدای ما منبع عظیمی از الگوهایی هستند که می‌توانند نه تنها کشور ما، بلکه همه را سیراب کنند.
در این مراسم از پنج کتاب زندگینامه شهیدان شاهرخ ضرغام، ابراهیم هادی، محمود شهبازی، علیرضا کریمی و محمدرضا تورجی زاده رونمایی و از خانواده های شهیدان هادی، تورجی زاده و شهبازی که در مجلس حضور داشتند قدردانی و تجلیل شد.
همچنین در انتهای این مراسم از 3 ناشر برگزیده دفاع مقدس و 26 نویسنده منتخب در این حوزه و 29 نفر از برگزیدگان دل نوشته های دفاع مقدس قدردانی صورت گرفت.
برگزیدگان این مراسم به شرح زیر است:
در بخش ناشران برگزیده:
«انتشارات روایت فتح به عنوان ناشر برگزیده دولتی» و «انتشارات دارخوین و مرکز 27 بعثت به عنوان ناشرین برگزیده بخش خصوصی» انتخاب شدند.
در بخش نویسندگان منتخب:
حسین شرفخانلو برای کتاب «اشتباه می‌کنید من زنده‌ام»، جواد کلاته برای کتاب «بیش از چند نفر»، معصومه شعبانی برای کتاب «نیمه پنهان ماه»، مرضیه نظرلو برای کتاب «دوره درهای بسته»، علی حسینی برای کتاب «بچه سرهنگ»، طیبه کیانی برای کتاب در «حسرت دیدار، پاهایم کجاست»، محمد حسین خادمی برای کتاب «بیایید خویش را در خدا گم کنیم»، عبدالرضا سالمی‌نژاد برای کتاب «سربازان سبز قبا»، اصغر آبخضری برای کتاب «گردان عاشقان»، محمد صادق‌نیا برای کتاب «هفت»، کامران غضنفری برای کتاب «راز قطعنامه»، محمد ستاری‌وفایی برای کتاب «شکار کرکس‌ها»، علی اکبر پاشا برای کتاب «مازندران»، حیدر مالمیر برای کتاب «سال‌های خوش جوانی»، غلامرضا کاج برای کتاب «دژ مقاومت»، محمد علی آقا‌میرزا برای کتاب «لطیف عشق»، عباس خواجه‌شاهکوهی برای کتاب «ستاره‌ها بیدارند»، علی اکبر خادمی‌نژاد برای کتاب «ستاره‌ها خواب ندارند»، فهیمه میرسید برای کتاب «کفه‌ای از بهشت»، علی اصغر مقسمی برای کتاب «تلخ و شیرین»، مرتضی عبدالوهابی برای کتاب «الفبای دفاع مقدس»، مجتبی احمدی برای مجموعه شعر «پاهای تو منهای یک»، مهدی وحیدی صدر برای کتاب «بچه‌های خرمشهر»، داود گلی برای کتاب «گنج هشت ساله»، جمشید عباسی برای کتاب «پل شهر چهارم»، معصومه آباد برای کتاب «من زنده ام»