رئیس دانشگاه مازندران:
صبر و بصیرت ملت ایران پیروزی شکوهمند انقلاب را رقم زد

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، احمد احمدپور، رئیس دانشگاه مازندران در مراسم سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی تحت عنوان «سوره‌های انقلاب، آیه‌های فجر» که در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد، انقلاب اسلامی را بزرگترین حادثه تاریخ معاصر بشر دانست و گفت: نهضت عظیم اسلامی - انقلابی ایران حاصل ماهیت دینی انقلاب، رهبری الهی امام خمینی(ره) و همت، حضور و مشارکت مردم شریف ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه صبر و بصیرتی که ملت ایران به پشتوانه رهبری امام خمینی(ره) از خود نشان داد، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را رقم زد، افزود: انگیزه الهی برای رسیدن به مقصد عالی، پیروی از ولایت فقیه و اجتماع ملت ایران در سراسر کشور با وحدت کلمه سه رکن اصلی و اساسی انقلاب اسلامی ایران است و بی‌‌شک، رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است؛ که سه رکن اصلی و اساسی انقلاب است و ملت ایران باید بدانند احیا ارزش‌های انسانی و فراهم کردن زمینه رشد و تعالی جامعه و افراد آن در گرو حفظ این سه رکن است.

احمدپور تصریح کرد: بی‌تردید انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین حادثه تاریخ معاصر بشر، پدیده‌ای است که بررسی، تحلیل و تحقیق درباره ابعاد گوناگون آن نیازمند گذشت زمان، جهت روشن شدن پاره‌ای تأثیرات و آثار مبارک آن خواهد بود، چرا که هنوز ظرف زمان گنجایش و تاب در برگرفتن همه پیامدهای خجسته آن را نیافته است.

وی بیان کرد: در حقیقت انقلاب اسلامی ایران، به رهبری امام خمینی(ره)، تجدید حیات اسلام ناب، احیا تفکرات دینی و معرفی حقیقت ناب اسلامی در عصر حاکمیت سکولاریسم بود.

رئیس دانشگاه مازندران ادامه داد: از برکات انقلاب اسلامی ایران، تشکیل حکومتی مبتنی‌بر اسلام و آموزه‌های جامع و اصیل آن است که می‌‌توان آن را حاصل تلاش قرن‌های متمادی عالمان، اندیشمندان و شهیدان بسیاری دانست که همواره کوشیدند رسالت اسلام که همان قرآن و ولایت است، را تجسمی عینی ببخشند.

احمدپور افزود: هدف و انگیزه مردم ایران از انقلاب اسلامی، نابودی ظلم، استبداد و استکبار، برپایی حکومت عدل الهی، اجرای احکام اسلامی به عنوان «معروف» و جلوگیری از وابستگی به بیگانگان به عنوان «منکر» بود که همان انگیزه و هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا به شمار می‌آمد.

در ادامه برنامه پس از اجرای برنامه‌های متنوع، گروه تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد مازندران نمایش طنز «سوءتفاهم» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا گل‌محمدی را به روی صحنه برد. در این نمایش مهران مهدی‌نژاد، میلاد عبدی و حمیدرضا گل‌محمدی به ایفای نقش پرداختند و نرگس اکبری موسیقی آن را به عهده داشت.