در دیدار با وحید مجتهدزاده رخ داد؛
اشک‌های پیشکسوت قرآنی در حسرت تلاوت یک بسم‌الله

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به همراه مسئولان قرآنی این اداره و نمایندگانی از شبکه استانی ظهر امروز، 21 بهمن‌ماه به دیدار وحید مجتهدزاده رفتند که پخش تلاوت این قاری از آرشیو دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی در شبکه استانی با جاری‌شدن اشک و حسرت وی همراه شد.

سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های چندین ساله مجتهدزاده در کسوت قاری، داور و استاد قرآن کریم، عنوان کرد: مجتهدزاده در عرصه قرآن جزو نخبگان کشور است و به گردن جامعه قرآنی حق بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه کسی نیست که در عرصه قرائت قرآن تلاوت مجتهدزاده را شنیده و از این صدا بهره‌مند نشده باشد، ادامه داد: قاری حرفه‌ای در سطح مجتهدزاده خیلی کم داریم و این از قصور و کم کاری مسئولان است که تاکنون از قاریان بین‌المللی همچون مجتهدزاده حمایت نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این قاری برجسته تحت پوشش بیمه قاریان کشور است، به مستأجر بودن اغلب قاریان کشورمان اشاره و بیان کرد: طی پیگیری‌های انجام شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی، قرار شده است تا مشکل مسکن مجتهدزاده برطرف شود.

وی با بیان اینکه فعالان قرآنی باید همانند ورزشکارانی که در سطح بین‌المللی مقام آورده‌اند مورد حمایت قرار گیرند، گفت: متأسفانه تاکنون حمایتهای لازم از این قاری و استاد بین‌المللی قرآن صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه شاید دیگر نتوانیم صدای این قاری برجسته را بشنویم، عنوان کرد: یکی از شاخص‌های این استاد بزرگ تربیت شاگردانی همچون مصطفی ملکی است که می‎تواند یادآور تلاوت‌های خوب و توانمند وحید مجتهدزاده در میان قرآن‌دوستان باشد.

وی با اشاره به بیماری این قاری عنوان کرد: هر اتفاقی یک حکمت دارد و این موضوع را انسان‌های حکیم درک می‌کنند زیرا هر بیماری حکمت خداوند را به دنبال دارد اما دعا می کنیم به برکت قرآن و تلاوت‌های خوبی که داشتید، شفا پیدا کنید.

وحید مجتهدزاده، قاری 43 ساله مشهدی نیز در این دیدار با بیان اینکه از سال 73 به بیماری دیابت مبتلا شده است، تصریح کرد: با همه پیشگیری‎های انجام شده، این بیماری به چشم، قلب و کلیه‌ام آسیب رسانده به طوری که در حال حاضر چشم راست و چپم به ترتیب 20 و 10 درصد بینایی دارند و تنها 50 درصد قلبم کار می‌ند.

وی با ابراز ناراحتی در از دست دادن توانایی خود برای قرائت قرآن ادامه داد: زمانی چهار خط از قرآن را با یک نفس می‌خواندم اما حالا حتی در توان تلاوت کامل بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ را هم ندارم.

مهدی پاشایی، نماینده صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این دیدار بیان کرد: امروز پخش تلاوت قرآن وحید مجتهدزاده، قبل از اذان ظهر و عصر، مغرب و عشاء در دستور کار برنامه‌های امروز صدا و سیمای خراسان رضوی قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این دیدار یکی از حضار خواستار تلاوت چند آیه از قرآن کریم توسط این قاری برجسته شد که ایشان با حسرت و ناراحتی در حالی که اشک از چشمانش جاری بود، بیان کرد: من به خاطر بیماری قلبی‎ام نمی‎توانم حتی یک بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ را تا پایان تلاوت کنم چه برسد به چند آیه.

در همین زمان تلاوت ایشان که در دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی انجام گرفته بود، از شبکه استانی خراسان رضوی پخش شد که مسئولان و حضار تلاوت این قاری را تحسین کردند اما مجتهدزاده با حسرت و لبخندی تلخ این تحسین‎ها را پاسخ داد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و نماینده صدا و سیما خراسان رضوی از این قاری برجسته تقدیر کردند.