مراسم بزرگداشت «روز هنر انقلاب اسلامی» در مازندران برگزار شد

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  مراسم بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی، 27 فروردین‌ماه از سوی سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران و با همکاری حوزه هنری این استان با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، معاون اجرایی و فرهنگی سپاه کربلا، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و هنرمندان بسیجی از سراسر استان مازندران  در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی، آموزشی غدیر سپاه کربلا برگزار شد.

سینا دلشادیان، رئیس حوزه هنری استان مازندران ضمن خیرمقدم و گرامیداشت اعلام  سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی  از سوی مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی‌های هنرمند بسیجی گفت: عنصر بصیرت یکی از ویژگی‌های مهم هنرمندان انقلابی و بسیجی است.

وی افزود: این بصیرت بسیجیان هنرمند شامل دشمن‌شناسی، دوست‌شناسی، موقعیت‌شناسی، زمان‌شناسی و ارزش‌شناسی است که باید با دقت کامل به آن توجه کنند تا اینکه  در مقابله با هجمه دشمنان بتوانند انقلاب را مصون نگه دارند.

دلشادیان با اشاره به زمان حضرت علی(ع) و بر سر نیزه کردن قرآن  تصریح کرد: اگر در آن زمان بصیرت وجود داشت هیچ‌گاه مردم آن زمان قرآن ناطق را که حضرت علی(ع) بود رها  نمی‌کردند و به سوی قرآن‌هایی که بر سر نیزه کرده بودند و چیزی جز کاغذ و نوشته نبوده است نمی‌رفتند و اینگونه قرآن ناطق را تنها  نمی‌گذاشتند.

در ادامه محمدرضا اسلاملو از یاران شهید آوینی و از کارگردانان سینمای کشور نیز با اشاره به این مطلب که اگر بخوایم فرهنگ یک کشور را پایدار نگه نداریم باید در مسیر هنر حرکت کنیم، گفت: بحث بصیرت از بحث‌های کلیدی و عجیب است و اگر امسال می‌خواهیم به مبحث فرهنگ بپردازیم باید ادامه‌دهنده مبحث راه سال گذشته که مبحث بصیرت است باشیم.

وی با اشاره به فرهنگ مهدویت، افزود: در این سال که سال فرهنگ نامیده شده است اگر بخواهیم کاری واقعا فرهنگی کنیم هیچ فرهنگی برتر از فرهنگ مهدویت وجود ندارد و باید این فرهنگ به صورت جریان درآید.

اسلاملو در پایان تصریح کرد: هنرمندی که هدف‌سازی حرفه‌ای خودش را جریان‌سازی مهدویت قرار ندهد، ضرر خواهد کرد، در این راه  باید صادقانه پای به میدان بگذاریم و به اندازه سعی و توان‌مان کوشش کنیم که مطمئن باشید خود آن حضرت یارمان خواهد بود.

در ادامه این مراسم بیانیه‌ای از سوی هنرمندان بسیجی در رابطه با روز هنر انقلاب اسلامی قرائت شد و در پایان این مراسم پس از رونمایی از دو کتاب از سوی سازمان بسیج هنرمندان و تابلوی خطی با مضامین دفاع مقدس از حوزه هنری از مسئولان کانون‌ها و مسئولان انجمن‌ها و تنی چند از هنرمندان بسیجی استان مازندران با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.