انفرادی بیان کرد:
قطع بیمه مربیان قرآن؛ اساسی‌ترین مشکل مؤسسات قرآنی

زهرا انفرادی، مسئول واحد خواهران جامعةالقرآن و عترت شهرستان میاندوآب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: بانوان میاندوآبی علاقه شدیدی برای حضور در دوره‌های قرآنی داشته و تلاش می‌کنند با کسب این آموزش‌ها، آموزه‌های قرآنی را به خانواده‌های خود منتقل کنند.

وی افزود: مؤسسات قرآنی ـ مردمی با شرایط سخت و کمترین حمایت‌ها از سوی نهادهای مرتبط فعالیت کرده و مسئولیت انتقال آموزه‌های قرآنی به جامعه را برعهده گرفته‌اند.

قطع بیمه مربیان قرآن از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

انفرادی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل مؤسسات قرآنی قطع بیمه مربیان قرآن از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده به طوری که مربیان جدید دیگر تحت پوشش بیمه قرار نگرفته و ناگزیر خودشان خود را بیمه می‌کنند.

مسئول واحد خواهران جامعةالقرآن و عترت شهرستان میاندوآب اضافه کرد: قبل از اجرای طرح حذف بیمه مربیان از سوی ارشاد، مربیان قرآن بیمه شده و نیمی از حق‌ بیمه را اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌کرد.

وی اشاره کرد: عدم حمایت مالی از مؤسسات قرآنی یک معضل است زیرا در کنار علاقه به قرآن، تامین معشیت مسئولان و مربیان از مواردی است که نیاز به حمایت داشته و عدم توجه سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی بار مشکلات مؤسسات را افزایش داده است.

حرف‌هایی در حد شعار

انفرادی بیان کرد: متاسفانه حرف‌های برخی از مسئولان در حد شعار بوده و کمتر به عمل توجه می‌کنند به طوری که طی 8 سالی که مؤسسه جامعةالقرآن و عترت شهرستان میاندوآب تاسیس شده است جلسات متعددی با مسئولان استانی داشته است و قول‌های مساعدی را کسب کرده اما کمتر از نیمی از این مساعدت‌ها اجرایی نشده است.

مسئول واحد خواهران جامعةالقرآن و عترت شهرستان میاندوآب افزود: تلاش بیشتر مؤسسات بر این است که از قرآن‌آموزان شهریه دریافت نکنند و این مؤسسات هم در مقابل توقع همکاری و مساعدت از سوی نهادهای مرتبط را داشته که این امر به شکل جامع و کامل تاکنون محقق نشده است.

وی گفت: پرداخت هزینه ایاب و ذهاب مربیان آموزشی، کمک زیادی به مؤسسات در راستای کاهش مشکلات مالی خواهد کرد و اگر این هزینه ناچیز از سوی نهادهایی مانند تبلیغات اسلامی و یا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مؤسسات پرداخت شود بار زیادی از مشکلات مالی مؤسسات کاسته شده و می‌توانند خدمات بهتری به قرآن‌آموزان ارائه کنند.