به همت جهاد‌ دانشگاهی زنجان؛
نشست‌های «عاشورا در عصر جدید» در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، سلسله گفت‌وگوهای دانشجویی «روایت عاشورا»، نشست‌هایی معرفتی ـ بصیرتی است که به همت معاونت فرهنگی جهاد‌ دانشگاهی استان زنجان همزمان با دهه نخست ماه محرم‌الحرام امسال در باشگاه علمی ـ فرهنگی دانشجویان جهاد‌ دانشگاهی استان زنجان برگزار ‌و با استقبال دانشجویان روبه‌رو شد.
با توجه به لزوم افزایش بصیرت دینی دانشجویان در کنار پرداختن به تخصص دانشگاهی آنان، معاونت فرهنگی جهاد‌ دانشگاهی زنجان در‌ نظر دارد سلسله نشست‌های «روایت عاشورا» را به‌ صورتی تخصصی‌تر ویژه دانشجویان رشته زبان انگلیسی دانشگاه‌ها و تمامی دانشگاهیانی که در حوزه زبان‌های خارجه به تحصیل می‌پردازند، برگزار کند.
نشست‌های «Ashoura in the modern age»، در‌نظر دارد وقایع تاریخ کربلا و قیام سیدالشهدا(ع) را در قالبی تخصصی و به زبان انگلیسی برای دانشگاهیان علاقه‌مند دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی زنجان به تصویر کشیده و زمینه بهره‌گیری هرچه بیشتر دانشگاهیان از تاریخ اسلام و به‌ویژه تاریخ کربلا را فراهم آورد.
حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری‌سهروردی، مبلّغ بین‌الملل و کارشناس دینی شبکه جهانی سحر، مدرس این نشست‌های دانشجویی بوده و همزمان با 28 آبان امسال در تالار گفت‌و‌گوی شهید‌کاظمی‌آشتیانی باشگاه علمی ـ فرهنگی دانشجویان جهاد‌ دانشگاهی استان زنجان، دانشگاه پیام نور زنجان و مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت جهاد‌ دانشگاهی زنجان، در سه نوبت مجزا به بیان مباحث عاشورا به زبان انگلیسی خواهد پرداخت.
به گزارش ایکنا، علاوه بر دانشجویان رشته زبان انگلیسی دانشگاه‌های زنجان، دیگر علاقه‌مندانی که تخصص ویژه‌ای در یادگیری این زبان دارند نیز می‌توانند در این نشست‌ها حضور یابند.