دیدار اعضای ستاد کنگره امامزاده جعفر(ع) با آیت‌الله‌ علوی گرگانی

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، آیت‌الله العظمی علوی گرگانی در دیدار با مسئولین شهرستان پیشوا و اعضاء ستاد کنگره ملی امامزاده جعفر(ع)، با ذکر سندی از کتاب کنز الانساب فرمودند: پس از سفر امام رضا(ع) به شهر طوس و ولایتعهدی ایشان، جمع کثیری از اولاد امام کاظم(ع) به سرپرستی بزرگانی چون حضرت جعفر بن موسی(ع) و دیگران به سمت ایران آمدند و در راه تا نهاوند توانستند از خطرات و حملات عمال بنی‌العباس در امان بمانند، اما در نهاوند این کاروان پربرکت مورد تهاجم دشمن قرار گرفت و آن‌ها مجبور شدند برای حفظ جان، به سه دسته تقسیم شوند.

وی افزود: عده‌ای به سمت طبرستان و عده‌ای به قم و عده‌ای هم به سمت ری به راه افتادند که در این مسیرها هم، متأسفانه هرکدام به نحوی توسط سعایت‌کنندگان و بدخواهان زمان، به شهادت رسیدند.

این مرجع معظم تقلید اظهار داشتند: هر یک از شما این افتخار را کسب کردید که خدمتی به یکی از فرزندان امام(ع) داشته باشید و این فرصت را باید غنیمت شمرد. اعتقاد راسخ ما این است که هرگاه قدوم یکی از این امامزادگان به دیاری گذاشته شد، آنجا محل امنی برای اهالی آنجا شد و به برکت ایشان، بلا از آن منطقه ان‌شاالله دور خواهد شد.

این مرجع معظم تقلید تصریح کردند: امروز هم پیشوا سرزنده و پویا فعالیت فرهنگی خود را با قوت انجام داده و خواهد داد و این هم به برکت خود امامزاده عزیز است و من به شما به خاطر وجود این امامزاده تبریک عرض می‌کنم و بدانید که این منطقه مورد عنایت اهل‌ بیت(ع) بوده است که فرزندی از امام(ع) در اینجا آرمیده است.

ایشان توصیه کردند: شما باید سعی کنید که این بقعه مبارکه، کانون فرهنگی و توجهات در شهرستان باشد و تا می‌توانید به آبادانی آن عنایت کنید تا روزبه‌روز خیل زائران بیشتری به‌سوی آن جذب شوند.

وی با بیان اینکه امامزاده جعفر بن موسی‌ کاظم(ع) در شهرستان پیشوا واقع‌شده است و این برای مردم آنجا برکت است، ادامه داد: وجود این امامزاده متبرک در این شهر بهترین مکان برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی است.

استاد برجسته حوزه افزود: باید تلاش کرد مرکزیت کانون‌های فرهنگی در امامزادگان برقرار شود، زیرا مردم بیشترین مراجعه و توجه را به این اماکن مقدس دارند. باید امکانات رفاهی برای مردم در امامزادگان برقرار باشد تا مردم راحت‌تر و بیشتر به این مکان‌های مقدس رفت‌وآمد کنند و درواقع این اماکن نقطه جذب مردم به امامزادگان هستند.

وی تصریح کرد: امامزادگان باید مرکز توجه قرار گیرند، زیرا این توجهات برکات مادی و فرهنگی فراوانی را برای امامزادگان به همراه خواهد داشت.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مشکلات جامعه اظهار کرد: کسانی که میان دیگران اختلاف ایجاد می‌کنند عامل اصلی تمام مشکلات و بدبختی‌های جامعه هستند.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام حسینی امام‌جمعه موقت شهرستان پیشوا نکاتی را به‌طور مختصر درباره شخصیت امامزاده جعفر(ع) و کنگره ملی ایشان و اقدامات آینده آستان مقدسه، بیان کرد.