صفری:
حسینیه اعظم زنجان، نماد جهانی همبستگی تشیع است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان، مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان شامگاه دیروز سه‌شنبه 13 مهرماه در جلسه هماهنگی برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان که در محل این مسجد و با حضور اعضاء هیات امناء و مدیران واحدهای مختلف و برنامه‌سازان مرکز برگزار شد، با اشاره به ترفندهای نوین مبتنی بر نفاق نظام سلطه جهانی تصریح کرد: بارزترین هدف تشیع انگلیسی ایجاد تفرقه در جهان اسلام و برجسته‌سازی اختلاف دیدگاه‌ها بین شیعه وسنی است و برابر نظر رهبر معظم انقلاب، هر حنجره‌ای که برای تفرقه باز شود بلندگوی دشمن است.

وی هدف دیگر تشیع لندنی را سکولاریزه کردن هیئات مذهبی عنوان و گفت: تبلیغ تئوری منحط جدائی دین از سیاست در قالب همین راهکار دشمن است.

صفری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت پوشش بی‌نقص وپایدار این حرکت عظیم بعنوان نماد جهانی وحدت و همبستگی تشیع خاطرنشان کرد: همکاران مرکز با اخلاص وعاشقانه، همانند سال‌های گذشته وپرشکوه‌تراز قبل، آماده ثبت این واقعه بزرگ فرهنگی - دینی هستند ودر این خصوص هماهنگی لازم با مبادی ذیربط در سازمان صورت گرفته است.

وی بهره‌گیری از 3 واحد سیار تلویزیونی، یک واحد سیار رادیویی، 18 دوربین تصویربرداری ثابت ومتحرک، استفاده از بالگرد و کوادکم، سیستم صدابرداری پارابولیک با برد زیاد و پوشش مناطق انتهایی مسیر دسته عزاداری تا مقابل امامزاده سید ابراهیم (ع) را از جمله پیش‌بینی‌های صورت گرفته در راستای پوشش این مراسم معنوی بیان کرد.

در ادامه این جلسه محمدجواد غم‌پرور رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم نیز با تشکراز تلاش شبانه‌روزی رسانه ملی واستانی، پخش صحنه‌های بی‌بدیل دسته عزاداری این مسجد را عامل مهمی در جذب قلوب عاشقان ودلدادگان ابا عبدا.الحسین عنوان کرد.

غم‌پرور عنوان پایتخت شور وشعور حسینی را نشان اوج عشق و ارادت مردم ولایتمدار استان زنجان به ساحت اهل بیت عنوان کرد وافزود: کار ارزشمند صداوسیمای مرکز زنجان در پخش زنده برنامه جمع‌خوانی قرآن درماه مبارک رمضان وعزاداری بی‌آلایش وبدور از خرافه، بهترین تبلیغ واشائه فرهنگ شیعی است.

پخش 20000 دقيقه برنامه از صدا و سیمای زنجان در محرم امسال

همچنین در ادامه این گزارش روابط عمومی صداوسیمای مرکز زنجان از برنامه‌ریزی برای توليد، تأمين و پخش بیش از 20000 دقيقه برنامه در محرم 95 خبر داد و اعلام کرد: برابر برنامه‌ریزی صورت گرفته در صدا و سیمای مرکز زنجان همزمان با ایام محرم و عزاداری پایتخت نشینان شور و شعور حسینی، حوزه‌های سیما، صدا و خبر بیش از 20000 دقیقه برنامه با محوریت نهضت عاشورا تولید، تامین و پخش خواهند کرد.

در اين بين معاونت صدای مرکز زنجان با تهیه و پخش بیش از 7400 دقيقه برنامه از شبکه استانی راديو زنجان با عناوینی از قبيل: ویژه برنامه محرم آخشاملاری، عشق سوداسی، آوا و نوا، آوای وصل، با کاروان عشق، برنامه‌های ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، پخش مستقیم عزاداری‌های محرم در قالب عزاداری‌های حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، هیئات عزاداران احمدیه، مکتب الزهرا، هیئت فاطمیون و همچنين اختصاص حال و هواي محرم به ساير برنامه‌هاي روتين شامل: یاشایش، به رنگ نوجوانی، ساعت به وقت جوانی، سحر سلمی، سخنرانی‌ها، سلام زنجان، قاصدک، قافله نور، کندیمیز، نمایش هفته و ..... عزاداری‌ها‌ی با عظمت و بزرگ حسینی را به سمع شنوندگان می‌رساند.

معاونت سیمای مرکز زنجان هم مانند سال‌های قبل با برنامه‌ریزی های دقيق و با توليد و تأمين بیش از 12000 دقيقه برنامه همگام عزاداران حسینی خواهد بود.

ویژه برنامه‌هایی مانند با کاروان عاشوراییان که عزاداری نواحی مختلف استان را به تصویر می‌کشد، ویژه برنامه ترکیبی با کاروان تا واقعه، تجمع 1600 نفری دانش‌آموزان در برنامه احلی من العسل، پخش زنده مراسم شیرخوارگان حسینی و دسته‌های عزاداری حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، احمدیه، مکتب الزهرا وفاطمیون، نماز ظهر عاشورا، مراسم عزاداری هیئات تیپ انصار المهدی و تیپ 216زرهی ارتش نمونه‌ای از این برنامه‌ها است.

همچنین سایر برنامه‌های روتین شبکه اشراق مانند عطر آدینه، آلاچیق، مجله سلام زنجان، مثل باران، برنامه کودک (شاپرک)، نسل جوان، در شهر، بیزیم ائللر و پلاک هم حال و هوای محرم به خود و از زوايای مختلف به این حماسه بزرگ تاریخی پرداخت رسانه‌ای خواهد کرد.

معاونت اطلاعات و اخبار هم همگام با ساير واحدهای تولیدی مرکز با توليد و پخش گزارش‌های مختلف خبری تلويزيونی و راديويی ، اعزام اکیپ‌های مختلف خبری به اقصی نقاط استان، پخش اطلاعیه‌های مربوط به عزاداري‌هاي مردم استان، تهیه و ارسال اخبار و گزارش‌های مختلف به تهران در قالب خبر مکتوب، گزارش‌های رادیویی و تلویزیونی، پخش تفسیرهای رادیویی و تلویزیونی، گفت‌وگوهای خبری زنده رادیویی و تلویزیونی و ..... به مدت 1400 دقیقه برنامه خبری و تحلیلی تولید خواهد کرد.