نخستین جلسات قرآن مشهد در سال جدید
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مشهدالرضا(ع) پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بیش از هزار جلسه قرآن برگزار می‌شود که علاقه‌مندان از اقشار مختلف، در این جلسات حضور می‌یابند.
برخی از این جلسات در ایام خاصی از سال مانند تعطیلات نوروزی تعطیل هستند و برخی در هیچ‌کدام از روزهای سال رنگ تعطیل به خود نمی‌گیرند و در تمام ایام سال دایر هستند و همیشه صوت خوش قرآن از این جلسات به گوش می‌رسد. از همین رو در این گزارش، زمان برگزاری نخستین جلسات قرآنی مشهد در سال 1396 را مرور و اعلام می‌کنیم.
برگزاری جلسه قرآن در نخستین روز بهار
جلسه قرآن رضا بقایی که از زمان شکل‌گیری آن تاکنون تعطیل نشده‌ است، سه‌شنبه‌ها یک ساعت بعد از نماز مغرب و عشا در منزلی شخصی واقع در مطهری شمالی 22 که وقف جلسه قرآن شده است، برگزار می‌شود، و اعضای آن در روز اول فروردین، به استقبال نخستین جلسه قرآن در سال جدید می‌روند.
نخستین جلسات قرآن مشهد در سال جدید
جلسه قرآن محمدجواد پناهی، قاری بین‌المللی قرآن کریم، در ایام نوروز هم تعطیل نیست. زمان برگزاری نخستین جلسه قرآن این استاد بین‌المللی در سال جدید که صبح‌های جمعه از ساعت 8 الی 10:30 در خیابان خسروی‌نو، شهید اندرزگو 17 برگزار می‌شود، چهارم فروردین 96 است.
جلسه دیگر وی که شنبه‌ها از ساعت 18 الی 22:30 در مجتمع حضرت زینب(س) واقع در چهارراه بی‌‌سیم، جهاد 5 برگزار می‌شود، برای نخستین بار در سال جدید در روز شنبه پنجم فروردین‌ماه تشکیل می‌شود.
تقدیر از نوجوانان جلسه مسجد کرامت در هر بهار طبیعت
جلسه قرآن مسجد کرامت که یکشنبه شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء بدون وقفه برگزار می‌شود، در سال 96، در ششمین روز از فروردین‌ماه به استقبال بهار طبیعت می‌رود. در این جلسه که مدیریت آن را سیدمجتبی سادات‌فاطمی، استاد ممتاز قرآن کریم عهده‌دار است، با تدریس میثم محمدی و ذکر احادیث توسط حجت‌الاسلام سیدعلی نجات‌حسینی و اجرای غلامرضا باوجدان و نیز تلاوت قاریان ممتاز نوجوان و بزرگسال، همراه است.
نخستین جلسات قرآن مشهد در سال جدید
همچنین ابتدای هر سال طی مراسمی، اهدای جوایز به اعضای نوجوان این جلسه صورت می‌گیرد. این جلسه هفتگی است ولی در ایام ماه مبارک رمضان، هر شب برگزار می‌شود.
جلسات استاد سادات‌فاطمی، تعطیلی ندارند
دو جلسه قرآن سیدجواد سادات‌فاطمی، از اساتید ممتاز قرآن کریم مشهد که دوشنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام محمدباقر(ع) قاسم‌آباد و چهارشنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حوض لقمان واقع در میدان شهدا برگزار می‌شود، در طول سال تعطیل نمی‌شود و زمان برگزاری نخستین جلسه آن در سال جدید، 7 و 9 فروردین ماه 96 است.
برگزاری جلسه دربانان آستان قدس رضوی در 14 فروردین
جلسه قرآن مجید حق‌پناه، استاد برجسته مشهدی که دوشنبه شب‌ها از ساعت 19 الی 21 در خیریه امام حسن عسکری(ع)، واقع در ابتدای قرنی 31، با حضور دربانان کشیک هشتم آستان قدس رضوی و قاریان ممتاز و بین‌المللی برگزار می‌شود، برای نخستین بار در سال جدید در روز دوشنبه، 14 فروردین ماه تشکیل خواهد شد.
بر اساس این گزارش، جلسه قرائت هفتگی قرآن سعید مهوشیان، قاری بین‌المللی کشورمان که دوشنبه شب‌‌ها از ساعت 20 الی 22 در هیئت انصار فاطمی(س) واقع در خیابان خسروی، کوچه شوکت‌الدوله برگزار می‌شود، در تعطیلات نوروز تعطیل است و برای نخستین بار در سال 96 روز چهاردهم فروردین‌ماه برپا خواهد شد.
نخستین جلسات قرآن مشهد در سال جدید
بر اساس این گزارش، جلسه ثابت قرآنی محمدرضا شفیعی‌مؤمن، قاری مشهدی که دوشنبه‌ها از ساعت 18:30 الی 20:30 در منزلی واقع در چهارراه شهدا، بهجت ۳، سمت چپ، پلاک ۶۸ برگزار می‌شود، 14 فروردین ماه به استقبال نخستین جلسه بهاری خود می‌رود.
جلسه قرائت قرآن مهدی حسنی، حافظ بین‌المللی قرآن نیز که دوشنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خیابان بهار، بهار 20 برگزار می‌شود، 14 فروردین ماه نخستین جلسه خود در سال 96 را برگزار می‌کند.
آغاز به‌‌کار جلسه مسجد هدایت، در سال جدید
همچنین جلسه جدید حجت‌الاسلام مهدی رجبی، حافظ بین‌المللی قرآن قرار است بعد از نماز مغرب و عشاء، برای عموم در مسجد هدایت طلاب، خیابان علیمردانی برگزار شود، از روز دوشنبه 21 فروردین ماه آغاز به کار می‌کند.
جلسه قرآن مهدی نباتی، قاری مشهدی که با نام نورالهدی، دوشنبه شب‌ها از ساعت 19 الی 21:30 در منزلی شخصی برگزار می‌شود نیز، 14 فروردین ماه برای نخستین بار در سال جدید تشکیل خواهد شد.
 جلسه قرآن هاشم روغنی، استاد و قاری بین‌المللی قرآن کریم که سه‌شنبه‌ها از ساعت 20 تا 22 در حسینیه ابوالفضلی خیاط‌ها واقع در میدان شهدا، کوچه باغ عنبر برگزار می‌شود، 15 فروردین‌ماه 96 به استقبال نخستین جلسه خود در سال جدید می‌رود.
نخستین جلسات قرآن مشهد در سال جدید
نخستین جلسه فرهنگی ـ مذهبی قرآن و عترت حجت‌الاسلام مهدی شجاع، قاری و مؤذن حرم مطهر امام رضا(ع) که چهارشنبه‌ها از ساعت 19:30 در دفتر مرکزی متفا(مجتمع ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی) واقع در کامیاب 42، ویژه آقایان و بانوان برگزار می‌شود، 16 فروردین ماه منعقد است.
اعضای جلسه آموزش و تلاوت قرآن کریم مصطفی احمدی، قاری مشهدی که شنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء در احمدآباد، بلوار رضا، مسجد الرضا(ع) برگزار می‌شود، در روز چهارشنبه، 16 فروردین ماه به استقبال نخستین جلسه خود در سال جدید می‌روند.
نخستین جلسات قرآن مشهد در سال جدید
جلسه قرآن مجید افخم‌الشعرا، استاد و قاری قرآن مشهدی که 28 سال است با نام متوسلین به ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود، پنجشنبه‌ها در محل مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در بلوار صیاد شیرازی، نیش صیاد شیرازی 48 به صورت ثابت تشکیل می‌شود که نخستین جلسه آن در سال 96 در روز چهارشنبه، 16 فروردین ماه از ساعت 20 الی 22 برقرار است.
جلسه ثابت قرآن محبان امام رضا(ع) که چهارشنبه‌ها ساعت 19:30 در حسینیه قرآن و عترت واقع در گلستان غربی، با سخنرانی دکتر محمدصادق علمی و تلاوت جلال نجاتیان، قاری و پیشکسوت قرآنی مشهدی و امید حسینی‌نژاد، قاری ممتاز مشهدی و با حضور پرشور جوانان برگزار می‌شود، در ایام نوروز تعطیل است و نخستین جلسه آن در سال جدید نیز چهارشنبه، 16 فروردین‌ماه برپا می‌شود.
بر اساس این گزارش، جلسه قرآن محمدجواد کاشفی که در ایام نوروز تعطیل است، در روز شنبه، 19 فروردین ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در منزلی شخصی در وکیل آباد، خیابان فارغ‌التحصیلان 16 ادامه پیدا می‌کند.
جلسه آموزش قرآن «محبان‌‌الثقلین» برادران حاجی‌حسنی‌کارگر که با مدیریت مصطفی حاجی‌حسنی‌کارگر، قاری و مدرس قرآن کریم هر هفته جمعه شب‌ها در شش ماه اول سال از ساعت ۱۷ الی ۱۹ و در شش ماهه دوم سال بعد از نماز مغرب به نشانی بلوار طبرسی، طبرسی ۲۵، کوچه جوادیه، پلاک ۳۱ برگزار می‌شود، برای نخستین بار در سال 96 روز جمعه، 18 فروردین ماه، در منزل پدری شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، شهید منا، تشکیل می‌شود.
نخستین جلسات قرآن مشهد در سال جدید
بر اساس این گزارش، اعضای جلسه قرآنی سعید بیژنی، قاری ممتاز قرآن کریم که با نام جلسه تلاوت کلام وحی، شنبه‌ها ساعت 20، در بیت‌الرقیه واقع در آخوند خراسانی 24، با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی و اساتید و پیشکسوتان قرآنی مشهد برگزار می‌شود، 19 فروردین‌ماه برای نخستین بار در سال 96، به استقبال جلسه می‌روند.
همچنین جلسه حفظ مهدی حسنی، این حافظ بین‌المللی کشورمان، در روزهای شنبه ساعت 17:30 الی 19 در بلوار استقلال، بین استقلال 3 و چهار راه میلاد، پلاک 81 برگزار می‌شود نیز در ایام نوروز تعطیل است و 19 فروردین ماه به استقبال نخستین جلسه خود در سال جدید می‌رود.
جلسه قرآن مهدی هدایتی‌فر، استاد جوان قرآن کریم که یکشنبه شب‌ها به صورت ثابت در حسینیه‌ای واقع در بلوار چمن 5، در مقاطع، سطوح و سبک‌های مختلف برگزار می‌شود، نخستین جلسه آن در سال جدید روز یکشنبه، 20 فروردین ماه تشکیل می‌شود.
جلسه قرآن حجت‌الاسلام محمد رجبی، حافظ بین‌المللی قرآن که برای طلاب در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، بعد از تعطیلات نوروز روز سه‌شنبه، 22 فروردین ماه به استقبال نخستین جلسه خود می‌رود.
نخستین جلسات قرآن مشهد در سال جدید
جلسه آموزش قرآن حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم به همراه محمد شاکرنژاد نیز روز شنبه، 26 فروردین ماه،بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مهدیه مشهد برگزار می‌شود.