صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۱۶۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۴ - ۰۹:۳۴
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی تبریز خبر داد:

اصغر باقری‌فر، تحقق ۵۷ درصدی بودجه عمرانی و ۱۲۰ درصدی عملکرد درآمدی در شش‌ماهه نخست سال را از دیگر شاخص‌های مثبت عملکرد سازمان دانست و اعلام کرد: در خط یک مترو تبریز، روزانه حدود ۷۰ هزار مسافر جابجا می‌شوند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، اصغر باقری‌فر، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، 19 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به توجه ویژه شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز به پروژه مترو گفت: در دوره فعلی مدیریت شهری، بودجه‌ای چندبرابر سنوات گذشته برای توسعه خطوط ریلی اختصاص یافته است. بودجه سازمان حمل و نقل ریلی در سال جاری ۶۵۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان، ۴۶۰ میلیارد تومان مربوط به هزینه‌های جاری و ۶۰۴۰ میلیارد تومان به بخش عمرانی خطوط یک، دو، سه و چهار و حوزه ناوگان خط یک تخصیص یافته است.

به گفته وی ۳۱۵ دستگاه واگن در یکی از شرم‌تهای داخلی در دست تولید است که ۱۸۰ دستگاه آن متعلق به تبریز، ۹۰ دستگاه اصفهان و ۵۰ دستگاه نیز متعلق به شیراز است. تاکنون ۴۵ دستگاه تحویل گرفته‌ایم و تجهیزات ۳۰ واگن نیز آماده و تحویل کارخانه شده است. سهم تبریز از قدرالسهم تولید، ۵۷.۱۸ درصد است و پیش‌بینی می‌شود از ۶ رام تولیدشده، سه رام به تبریز اختصاص یابد.

مدیرعامل مترو تبریز تحقق ۵۷ درصدی بودجه عمرانی و ۱۲۰ درصدی عملکرد درآمدی در شش‌ماهه نخست سال را از دیگر شاخص‌های مثبت عملکرد سازمان دانست و اعلام کرد: در خط یک مترو تبریز، روزانه حدود ۷۰ هزار مسافر جابجا می‌شوند. تاکنون ۱۲ رام در حال بهره‌برداری است و با تکمیل ۱۸۰ دستگاه واگن، هدوی حرکت قطارها به ۴ دقیقه کاهش می‌یابد.

وی افزود: احداث پله‌برقی جدید در ایستگاه شهید باکری با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان و نصب سه آسانسور و پله‌برقی در ایستگاه سه‌راه امین با هزینه ۳۷ میلیارد تومان انجام شده است.

به گفته وی، در آینده نزدیک برای آمارگیری دقیق مسافران، دوربین‌های People Count در ایستگاه‌ها نصب خواهد شد.

باقری‌فر گفت: خط دوم مترو تبریز با طول ۲۲.۴ کیلومتر و ۲۰ ایستگاه در سه فاز طراحی شده است. فاز اول به طول ۱۰ کیلومتر، فاز دوم ۷.۵ کیلومتر و فاز سوم ۵ کیلومتر است.

به گفته وی حفاری حد غربی فاز اول به پایان رسیده و دستگاه تی‌بی‌ام از مسیر خارج شده است. حد شرقی نیز تا نزدیکی استانداری پیش رفته و ۷۳۰ متر از حفاری باقی مانده که تا پایان بهمن‌ماه تکمیل خواهد شد. در فاز اول هشت ایستگاه از قراملک تا استانداری پیش‌بینی شده است. در هفت ایستگاه عملیات اجرایی و نازک‌کاری در حال انجام است. تاکنون ۱۲۰۰ متر ریل‌گذاری انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی تبریز در رابطه با فاینانس خط ۲ مترو گفت: موضوع فاینانس خارجی از سال ۹۳ مطرح شد و در سال ۹۴ جزو مصوبات سفر ریاست‌جمهوری قرار گرفت. این فاینانس به مبلغ ۴۲۰ میلیون دلار بوده و بانک‌های شهر، تجارت و سپه به عنوان بانک‌های عامل معرفی شده‌اند. تنها مرحله باقیمانده، تشکیل سندیکای بانک عامل و تصویب شورای حکام چین است. پیش‌بینی می‌شود با تکمیل این فرایند، اوایل سال آینده مبلغ فاینانس واریز شود.

به گفته باقری‌فر این فاینانس به‌طور مساوی میان دولت و شهرداری تبریز در بازپرداخت اصل و سود تقسیم می‌شود و تمام تجهیزات خط دوم از محل همین فاینانس تأمین خواهد شد.

مدیرعامل مترو تبریز از آغاز حفاری خط سوم خبر داد و گفت: این خط به طول ۱۰ کیلومتر و شامل ۱۰ ایستگاه است. عملیات حفاری از ترمینال تبریز آغاز شده و تاکنون ۱۰۰ متر حفاری انجام گرفته است.

وی در ادامه از اجرای بیش از ۲۵ برنامه فرهنگی در شش‌ماهه نخست خبر داد و گفت: برنامه‌هایی چون سه‌شنبه‌های مهدوی، بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی مانند غدیر خم و ۲۲ بهمن و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام