آيات قرآن در اوج استواری و لطافت هستند
کد خبر: 1000344
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۹
استاد دانشگاه ميانگ‌جی كره جنوبی

آيات قرآن در اوج استواری و لطافت هستند

پارك هيوندو، استاد دانشگاه ميانگ‌جی در نشست بررسی همكاری‌های فرهنگی ايران و كره جنوبی تأكيد كرد آيات قرآن در اوج استواری و لطافت هستند كه نشان‌دهنده عظمت و قدرت پروردگار است.


گروه فعاليت‌های قرآنی: پارك هيوندو، استاد دانشگاه ميانگ‌جی در نشست بررسی همكاری‌های فرهنگی ايران و كره جنوبی تأكيد كرد: آيات قرآن در اوج استواری و لطافت هستند كه نشان‌دهنده عظمت و قدرت پروردگار است.


پارك هيوندو، استاد دانشگاه ميانگ‌جی و عضو مؤسسه مطالعات خاورميانه كره جنوبی در حاشيه نشست بررسی همكاری‌های فرهنگی ايران و كره‌جنوبی كه عصر جمعه، 15 ارديبهشت‌ماه در دانشكده علوم و تحقيقات اسلامی دانشگاه امام خمينی(ره) قزوين برگزار شد در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قزوين، گفت: آيات و مضامين به كار رفته در قرآن، دارای زيبايی خاصی هستند كه هركس در برخورد اول متوجه اين زيبايی شده و ناخودآگاه جذب آن می شود.


وی با تلاوت آياتی از سوره فاتحه گفت: اين آيات در اوج استواری و لطافت هستند كه نشان‌دهنده عظمت و قدرت پروردگار است همچنين عدالت اجتماعی به كار رفته در مضامين قرآنی بيش از هر چيز نظر را جلب می‌كند.


هيوندو گفت: اولين‌بار در دوران دانشجويی خود با شنيدن آياتی از سوره مباركه كافرون توجهش به قرآن جلب شده و به مطالعه مضامين قرآنی و اسلامی روی آورده است.


وی با اشاره به زمينه‌های همكاری بين ايران و كره جنوبی گفت: مردم و دانشجويان كره جنوبی دارای اطلاعات كمی در مورد اسلام و فرهنگ ايرانی هستند به همين دليل زمينه‌های خوبی از طرف دانشگاه ميونگ‌جی كره فراهم شده تا زمينه‌های تأسيس كرسی مطالعات اسلام و ايران در اين دانشگاه تأسيس شود.


وی افزود: از جمله فعاليت‌های انجام شده در اين مؤسسه ترجمه بعضی آثار دينی از جمله فقه اسلامی است كه با همكاری يك محقق ايرانی به‌نام حسن مظفری در حال انجام است.


پارك با اشاره به مأموريت خود در ايران گفت: من از طرف دولت و سفارت كره جنوبی مأموريت دارم تا زمينه‌های همكاری دو كشور را در سه زمينه تشكيل كرسی مطالعات ايران در كره، آموزش و آشنا كردن اساتيد كره‌ای با تاريخ و فرهنگ ايران و ايجاد زمينه‌های توسعه همكاری‌های اقتصادی بررسی نمايم.


وی با اشاره به ضرورت تشكيل كرسی مطالعات ايران‌شناسی و اسلام‌شناسی در كره جنوبی گفت: به لحاظ شناخت علمی، دانشگاه‌ها و مردم كره شناخت كمی از ايران وجود دارد ولی دولت مصمم است تا با ايجاد كرسی مطالعات ايران‌شناسی اين ضعف را جبران نموده و زمينه‌های همكاری را گسترش دهد.


پارك افزود: اولين قدم برای گسترش همكاری‌ها حضور اساتيدی از كره در ايران و بالعكس حضور اساتيد ايرانی در كره است تا با آموزش‌های دوجانبه زمينه‌ها فراهم شود.


عضو موسسه مطالعات خاورميانه كره گفت: كشورش با تاسيس يك كلاس آموزش زبان فارسی نخستين قدم را برای ايجاد رابطه دو جانبه برداشته و اميدوار است كه با همكاری دانشگاه‌های ايرانی، اساتيد مجربی برای تدريس زبان فارسی به كره جنوبی اعزام شود.


استاد دانشگاه ميونگ جی از برنامه آموزش اساتيد كره در قزوين خبر داد و گفت: بحث آموزش اساتيد كره‌ای در قزوين توسط حسين درويش كارمند كنسولگری ايران در كره جنوبی پيشنهاد شده و بدين صورت است كه 15 نفر از اساتيد كره‌ای با هزينه خود به قزوين بيايند و هزينه اسكان و آموزش آنها با ايران باشد و در طی دو هفته اقامت در قزوين، دولت ايران آموزش‌های لازم را در مورد جنبه‌های مختلف علمی و فرهنگی اسلام و ايران به اين اساتيد آموزش دهد.


پارك از جمله مشكلات اين طرح را محدوده زمانی اجرای اين طرح نام برد و گفت: اساتيد كره‌ای به‌دليل تدريس در دانشگاه فقط در محدوده زمانی اواخر خرداد تا مرداد‌ماه و اواخر آذر‌ماه تا بهمن‌ماه می‌توانند در ايران حضور پيدا كنند و طرف ايرانی بايد كلاس‌های دوره آموزشی را در نظر گرفتن اين محدوديت زمانی برگزار نمايد.

captcha