مسجد 700 ساله صادقيه بازار تبريز به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 1018576
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
با پایان عملیات بازسازی؛

مسجد 700 ساله صادقيه بازار تبريز به بهره‌برداری می‌رسد

رئيس شورای ثبت آثار فرهنگی و تاريخی آذربايجان شرقی در فهرست آثار ملی اظهار داشت مرمت و بازسازی مسجد صادقيه بازار تبريز رو به اتمام بوده و همزمان با هفته دولت بهره‌برداری می شود.


گروه سياسی و اجتماعی: رئيس شورای ثبت آثار فرهنگی و تاريخی آذربايجان شرقی در فهرست آثار ملی اظهار داشت: مرمت و بازسازی مسجد صادقيه بازار تبريز رو به اتمام بوده و همزمان با هفته دولت بهره‌برداری می شود.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، مهندس تراب محمدی، رئيس شورای ثبت آثار فرهنگی و تاريخی آذربايجان شرقی ديروز، 7 خرداد‌ماه ‌در‌ حاشيه بازديد نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه تبريز از روند مرمت مسجد صادقيه‌، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بنای اصلی این مسجد مربوط به دوره ايلخانی بوده كه در دوره صفويه و قاجار مرمت‌هايی روی آن صورت‌گرفته بود.


وی با اشاره به فرسوده شدن تدريجی مسجد صادقيه در سی سال اخير، تشريح كرد: در زمان آغاز بازسازی اين بنا، بيش از 95 درصد آن تخريب شده بود كه نياز به مرمت، بازسازی و احيای كامل بسياری از بخش‌های باقی مانده داشت.


محمدی با بيان اينكه اكنون با رواق‌سازی‌های صورت‌گرفته، مسجد صادقيه شكل اصلی خود را بازيافته است، گفت: تمام بخش‌های اين بنا، نظير دو محراب موجود در مسجد، ورودی‌ها و طاق‌ها منطبق بر طرح قديم و معماری اسلامی آن دوره احيا و مرمت می‌شوند.


رئيس شورای ثبت آثار تاريخی و فرهنگی استان، وسعت تقريبی‌ اين مسجد را 900 متر مربع عنوان كرد و يادآور شد: اعتباری بالغ بر 10 ميليارد‌ ريال برای بازسازی و مرمت اين بنا اختصاص يافته بود كه با جذب و تزريق در موعد مقرر، مسجد صادقيه طی چند ماه آينده آماده بهره‌برداری می‌شود.

captcha