سنگ زدن به نماد شيطان در حج تجلی غلبه بر نفس عماره است
کد خبر: 1056595
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
مدير حج و زيارت همدان

سنگ زدن به نماد شيطان در حج تجلی غلبه بر نفس عماره است

حج عبادت‌های گوناگونی را در‌بر دارد که هر كدام نماد و نشانه‌ای است از جمله سنگ زدن به نماد شيطان، كه نمادی از سنگ زدن و طرد ساختن نفس عماره، شيطان و شيطان‌های روز چون آمريكا و اسرائيل است‌.


گروه سياسی اجتماعی: حج عبادت‌های گوناگونی را در‌بر دارد که هر كدام نماد و نشانه‌ای است از جمله سنگ زدن به نماد شيطان، كه نمادی از سنگ زدن و طرد ساختن نفس عماره، شيطان و شيطان‌های روز چون آمريكا و اسرائيل است‌.








حجت‌الاسلام عباس اسماعيلی، مدير حج و زيارت استان همدان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) شعبه همدان، گفت: حج عبادت‌های گوناگونی را در‌بر دارد که هر كدام نماد و نشانه‌ای است از جمله سنگ زدن به نماد شيطان، كه نمادی از سنگ زدن و طرد ساختن نفس عماره، شيطان و شيطان‌های روز چون آمريكا و اسرائيل است‌.


‌وی افزود: یکی از اصول فروع دين حج است و در ميان عبادات، حج جميع عبادت‌هاست در عباداتی چون نماز، زكات و غيره فقط جنبه‌های از عبادت مخلوق در برابر خالقش است ولی حج عباداتی از جمله نماز، روزه، قربانی و غيره را در‌بر می‌گيرد.


وی بیان کرد: در قرآن و آيات و احاديث تأكيد بسياری بر انجام فريضه حج شده است چنانچه پيامبر(ص) می‌فرمايند: «پاداش حج جز بهشت نيست».


حجت‌الاسلام اسماعيلی اظهار كرد: مناسك حج دارای ابعاد گسترده‌ای است كه شامل عبادی، سياسی، اقتصادی و اجتماعی و جهان شمولی است.


حجت‌الاسلام اسماعيلی در ادامه گفت: عمل«حلق»، يعنى تراشيدن سر برای مردان و «تقصير» یعنی چيدن مقدارى از مو يا ناخن برای زنان نشان‌دهنده ريختن زيبايی‌های انسان در برابر صاحب زيبايی مطلق يعنی پروردگار است.


مدير حج و زيارت استان همدان در پايان گفت: از نظر بعد سياسی در مناسك حج تمام حاجيان با هر قوميت و مليتی يك عمل انجام داده و پروردگار يكتا را می‌ستايند و اين وحدت و يگانگی را نشان می‌دهد اين بعد حج كه اهميت كمتری از بعد عبادی برخوردار نيست اگر تمام مسلمانان جهان از آن پيروی كنند ديگر در دنيا هيچ مسلمانی مورد ظلم و ستم ظالمان قرار نمی‌گيرد.

captcha