عرضه «قرآن در زندگی و فرهنگ عامه» به قلم بهاء‌الدين خرمشاهی در نمايشگاه قرآن
کد خبر: 1059852
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳

عرضه «قرآن در زندگی و فرهنگ عامه» به قلم بهاء‌الدين خرمشاهی در نمايشگاه قرآن

«قرآن در زندگی و فرهنگ عامه» به قلم بهاء‌الدين خرمشاهی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی برای نخستين‌ بار در بيستمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم عرضه شد.


گروه ادب: «قرآن در زندگی و فرهنگ عامه» به قلم بهاء‌الدين خرمشاهی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی برای نخستين‌ بار در بيستمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم عرضه شد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی در بيستمين دوره نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم 106 اثر در موضوعات مختلف علوم قرآنی اعم از كلام، فقه، حديث و... عرضه كرده است كه از اين تعداد، هشت عنوان كتاب برای نخستين‌ بار در نمايشگاه عرضه می‌شود.


از جمله آثار عرضه شده در اين دوره از نمايشگاه می‌توان به كتاب «قرآن در زندگی و فرهنگ عامه» اشاره كرد. اين اثر به قلم بهاء‌الدين خرمشاهی، نويسنده و قرآن‌پژوه، با رويكرد بررسی چگونگی تأثير قرآن بر زندگی معمولی مردم به رشته تحرير درآمده است.


اين اثر در سه فصل تدوين شده كه در هر بخش به موضوعاتی چون تمدن‌سازی و فرهنگ‌آفرينی قرآن، نقش و نفوذ قرآن در هنرها و فنون ظريف و نقش قرآن در فرهنگ عامه پرداخته شده است.


نويسنده در اين اثر به بررسی تأثير قرآن بر بخش‌های مختلف زندگی مردم پرداخته كه در اين راستا موضوعاتی چون مسابقات قرآن، نمايشگاه قرآن، حفظ آيات وحی، مثل‌ها و اصطلاحات و... طرح شده است.


بخشی از اين اثر نيز به بررسی رابطه قرآن با علوم مختلف اختصاص دارد كه در اين راستا رابطه قرآن با علوم متلفی چون جغرافی، حديث، فلسفه، عرفان، كلام، ادبيات و... مورد بررسی قرار گرفته است.


يادآور می‌شود، «قرآن در زندگی و فرهنگ عامه» از سوی پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی در شمارگان 2500 نسخه به قيمت 25 هزار ريال منتشر شده است.

captcha