قدردانی امام جمعه اسفراين از حضور رهبر انقلاب در اين شهرستان
کد خبر: 1118386
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹

قدردانی امام جمعه اسفراين از حضور رهبر انقلاب در اين شهرستان

امام جمعه اسفراين از حضور رهبر معظم انقلاب به اين شهرستان قدردانی كرد و گفت از طرف جايگاه امام جمعه و خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم تشريف فرمايی امام و مقتدای خود را به شهر شهيدپرور و تاريخی اسفراين خير مقدم می‌گویيم.


گروه سياسی: امام جمعه اسفراين از حضور رهبر معظم انقلاب به اين شهرستان قدردانی كرد و گفت: از طرف جايگاه امام جمعه و خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم تشريف فرمايی امام و مقتدای خود را به شهر شهيدپرور و تاريخی اسفراين خير مقدم می‌گویيم.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام غدير محمديان، امام جمعه اسفراين پيش از سخنرانی مقام عظمای ولايت در جمع مردم اسفراين در استاديوم تختی بجنورد گفت: خدا را سپاسگزاريم كه سفر ولی امر مسلمين را به شهرستان دارالقرآن و دارالولايه اسفراين مقدر فرموده است، رهبری كه با همه مشكلات به استان‌های متعدد سفر می‌كنند تا موجب شادمانی ايتام آن منطقه باشند.


وی افزود: از طرف جايگاه امام جمعه و خانواده شهدا، جانبازان، روحانيت معزز، مردم و مسئولان، نماينده مجلس شورای اسلامی، قضات، نيروهای مسلح، بسيج، سپاه، نيروی انتظامی، فرهنگيان، دانشگاهيان، شورا، اصناف و بازاريان، كشاورزان و كارگران اين شهرستان، تشريف فرمايی امام و مقتدای خود را به شهر شهيدپرور و تاريخی اسفراين خير مقدم می‌گویيم.


حجت‌الاسلام محمديان با اشاره به موقعيت اجتماعی و جغرافيايی ممتاز شهرستان اسفراين اظهار کرد: اين شهرستان دارای تركيب جمعيتی ترك، كرد و تات است.


وی گفت: اين شهرستان از نظر فرهنگی نيز ممتاز است به طوريكه تا قرن‌های متمادی اكثر عرفا، شاعران نامدار خراسان بزرگ با پسوند اسفراين بود.


وی ادامه داد: اين شهرستان دارای 1515 شهيد، جانباز، و آزاده، دو حوزه علميه خواهران و برادران، 219 مسجد و حسنيه، 461 هيئت مذهبی و قرآنی، چهار دانشگاه و دانشكده، 245 مدرسه ابتدايی و دبيرستان و بالغ بر 25 هزار دانش‌آموز، دانشجو و طلبه است.


حجت‌الاسلام محمديان گفت: شهرستان اسفراين از جهت فعاليت امر به معروف و نهی از منكر نيز در مقام نخست كشوری و در مشاركت حداكثری در انتخابات با 86 درصد مشاركت، حائز رتبه برتر كشوری است.


وی با ذكر اينكه مشهورترين مسابقه كشتی با چوخه نيز از آن مردم ولايت‌مدار اسفراين است، اضافه كرد: بزرگترين دغدغه اين شهرستان بيكاری، به‌ویژه بيكاری جوانان تحصيل كرده، مشكل بازپرداخت وام كشاورزان، مشكل مالی و حمايت كارخانه فولاد و لوله گستر و فقدان مصلا برای برپايی نماز جمعه است.


امام جمعه اسفراين خواستار اهدای چفيه مقام معظم رهبری به مردم اين شهرستان شد و بيان كرد: خواهان اين هستيم كه اين حقير به نمايندگی از طرف مردم اسفراين چفيه شما را به‌عنوان يادگار دريافت كنم.

captcha