مراكز فرهنگی هنری پايتخت ميزبان «زندگی در جغرافيای حسين(ع)» می‌شوند
کد خبر: 1139709
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷

مراكز فرهنگی هنری پايتخت ميزبان «زندگی در جغرافيای حسين(ع)» می‌شوند

مراكز فرهنگی هنری پايتخت همزمان با دهه اول ماه محرم ميزبان ويژه برنامه‌های «زندگی در جغرافيای حسين(ع)» می‌شوند.


گروه اجتماعی: مراكز فرهنگی هنری پايتخت همزمان با دهه اول ماه محرم ميزبان ويژه برنامه‌های «زندگی در جغرافيای حسين(ع)» می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مراكز فرهنگی هنری پايتخت همزمان با دهه اول ماه محرم ميزبان ويژه برنامه‌هايی هستند كه در قالب نمايشگاه، اجرای تعزيه، شب‌های شعر، نشست‌های تخصصی، مسابقات و مراسم سوگواری با عنوان «زندگی در جغرافيای حسين(ع)» برگزار می‌شوند.


نمايشگاه‌های كتيبه‌های عاشورايی با موضوع حماسه محرم، تا سوم آذر‌ماه سال جاری، در نگارخانه ملل، عكس‌های مجموعه مختارنامه تا سوم آذرماه، در فرهنگسرای ارسباران، هنرهای تجسمی خاكستر سرخ در نگارخانه آفرينش نور و نمايشگاه خوشنويسی محرم، 27 آبان‌ماه، تا دوم آذرماه سال جاری، در فرهنگسرای انديشه برپا خواهند بود.


همچنين نمايشگاه‌های عكس عاشورايی تا دوم آذرماه سال جاری، در فرهنگسرای سرو، آثار خوشنويسی و نقاشی گروهی با موضوع عاشورا تا ششم آذرماه سال جاری، در فرهنگسرای اميد، نمايشگاه پوستر «عاشورا» تا سوم آذرماه، در نگارخانه ترنج، نگارگذر «عطش» تا سوم آذرماه، در خانه فرهنگ وليعصر(عج)، نگارگذر «غدير تا محرم» تا سوم آذرماه، در خانه فرهنگ پامچال و نمايشگاه عكس «واقعه عاشورا» و «حماسه كربلا» تا دوم آذر‌ماه، در خانه فرهنگ وليعصر(عج) دائر خواهند بود.


علاوه بر برنامه‌های نمايشگاهی، مراكز فرهنگی هنری تهران در اين هفته ميزبان نمايش و تعزيه‌های مرتبط با مراسم سوگواری سيدالشهدا(ع) هستند. اجرای نمايش و تعزيه‌خوانی با عنوان «رهگذر عشق» 28 آبان‌ماه، تا دوم آذرماه سال جاری، در فرهنگسرای فردوس، مراسم تعزيه‌خوانی تا پنجم آذر‌ماه سال جاری، در فرهنگسرای انديشه و ويژه برنامه منقبت‌خوانی ويژه محرم با عنوان «ذكر عشق» 29 آبان‌ماه تا دوم آذرماه سال جاری، در فرهنگسرای فردوس برپا می‌شوند.





نشست‌های «سفينةنجات» با موضوع نهضت عاشورا طی روزهای يكم و دوم آذر‌ماه، در خانه فرهنگ قلم و نشست قيام سيد الشهدا(ع) در خصوص سيره امام سوم، دلايل قيام و سيره تبليغی و اطلاع‌رسانی حضرت زينب(س) تا دوم آذر‌ماه، در خانه فرهنگ 13 آبان از ديگر نشست‌های تخصصی هفته جاری هستند

مراسم تعزيه «زوار غريب» طی 27 آبان‌ماه، «حج الوداع» در 28 آبان‌ماه، مراسم شهادت حضرت مسلم‌بن عقيل در 29 آبان‌ماه، مجلس شهادت دو طفلان مسلم طی30 آبان‌ماه، مجلس حر‌بن يزيد رياحی در روز يكم آذر‌ماه، مجلس شهادت حضرت علی اكبر(ع) در روز دوم آذر‌ماه و مجلس شهادت حضرت قاسم(ع) سوم آذر‌ماه، در فرهنگسرای خاوران و مجلس‌های تعزيه خوانی شور حسينی تا دوم آذرماه، در خانه فرهنگ وليعصر(عج) و اجرای تعزيه «روزهايی كه يادت هست» دوم آذرماه، در فرهنگسرای خاتم برگزار می‌‌شود.


شب شعر عاشورايی «شعر سرخ» طی 29 آبان‌ماه، در خانه فرهنگ ميثاق، شب شعر «ترنم عشق» طی 30 آبان‌ماه، در فرهنگسرای فردوس و شب شعر «عاشورايی» در روز دوم آذر‌ماه سال جاری، در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.


نشست تخصصی نقد و بررسی نغمه‌های عاشورايی ويژه اقوام ايرانی با عنوان «نغمه‌های عشق» يكم آذر‌ماه، در فرهنگسرای فردوس، كارگاه آموزشی امام‌شناسی با عنوان «سوگواره تيغ و خورشيد» تا 30 آبان‌ماه، در مدارس منطقه 9 و نشست «عصر رهايی» با موضوع بحث و بررسی در ارتباط با واقعه كربلا از منظر زيبايی شناختی تا 30 آبان‌ماه، در خانه فرهنگ حر برگزار می‌شود.


نشست‌های «سفينةنجات» با موضوع نهضت عاشورا طی روزهای يكم و دوم آذر‌ماه، در خانه فرهنگ قلم و نشست قيام سيد الشهدا(ع) در خصوص سيره امام سوم، دلايل قيام و سيره تبليغی و اطلاع‌رسانی حضرت زينب(س) تا دوم آذر‌ماه، در خانه فرهنگ 13 آبان از ديگر نشست‌های تخصصی هفته جاری هستند.


اين هفته مسابقه كتابخوانی «پيام عاشورا» از خلاصه كتاب قيام امام حسين(ع) اثر سيد جعفر شهيدی تا 30 آبان‌ماه، در كتابخانه گلستان، مسابقه كتابخوانی «بر كرانه غدير» تا 30 آبان‌ماه، در كتابخانه شهيد فهميده، مسابقه كتبی از زندگی امام حسين(ع) با عنوان «از نوشته تا حسين» تا 30 آبان‌ماه، در خانه فرهنگ تلاش و مسابقه خلاصه نويسی كتب عاشورايی با عنوان «دو چشم ناتمام»، «گهواره طوفان»، «يك بال و دو پرنده» و «حكايت آن سرو » تا سوم آذر‌ماه، در كتابخانه شيخ كلينی برگزار خواهند شد.


مراسم سوگواری شيرخوار كربلا، يكم آذر‌ماه، در فرهنگسرای رازی، مراسم سوگواری شور سرخ، يكم آذر‌ماه، در خانه فرهنگ امامزاده يحيی(ع) و ويژه برنامه عزاداران كوچك شامل كارگاه قصه‌گويی و مراسم سوگواری برای كودكان 30 آبان‌ماه، در فرهنگسرای ولا نيز از جمله مراسم سوگواری است كه از سوی مراكز فرهنگی هنری پايتخت برپا می‌شود.

captcha