همكاری‌های دينی ايران و باشقیرستان توسعه می‌یابد
کد خبر: 1196888
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵

همكاری‌های دينی ايران و باشقیرستان توسعه می‌یابد

همكاری‌های جمهوری اسلامی ايران و باشقیرستان در حوزه آموزش علوم اسلامی به ویژه در حوزه آموزش‌های تخصصی دینی مؤسسات اسلامی باشقیرستان توسعه می‌یابد.


گروه اجتماعی: همكاری‌های جمهوری اسلامی ايران و باشقیرستان در حوزه آموزش علوم اسلامی به ویژه در حوزه آموزش‌های تخصصی دینی مؤسسات اسلامی باشقیرستان توسعه می‌یابد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه اروپا، همکاری این دو کشور در زمینه توسعه و نشر امور دینی طی مراسم بازدید رسول باقرنژادشايان؛ سركنسول ايران در جمهوری تاتارستان از كالج اسلامی مريم سلطانا‌آوای شهر اوفا، پایتخت باشقیرستان مطرح شد.


سركنسول ايران در قازان طی اين بازديد كه روز پنج‌شنبه، 10 اسفندماه، صورت گرفت، با الدار مالاخ‌اف(Ildar Malakhov)؛ مدير اين كالج اسلامی و الياس محمدی‌اف؛ مدير كالج اسلامی «گاليه» ديدار و درباره مباحث مربوط به نشر علوم اسلامی در این کشور گفت‌وگو كرد.


همچنین رسول باقرنژادشايان ضمن اقامه نماز ظهر در نمازخانه كالج اسلامی مريم سلطانا‌آوای، از كلاس‌های آموزشی آن بازدید، با اساتيد و دانشجويان اين مؤسسه آموزش اسلامی به بحث پرداخت.


در این مراسم دیدار سركنسول ايران در قازان اظهار کرد: هم‌اكنون كنسولگری ايران نه تنها در تاتارستان فعاليت مي‌كند، بلكه با مؤسسات و دانشگاه‌های اسلامی 13 منطقه ديگر روسيه نیز همكاری دارد.


وی با ابراز خرسندی از فضای آموزش علوم دينی و اسلامی ایجاد شده در باشقيرستان، برای دانشجويان كالج اسلامی مريم سلطانا‌آوا آرزوی توفیق کرد.


رسول باقرنژادشايان در پایان سخنان خود توسعه و تحكيم همكاری‌های آموزشی و دينی ايران و این كالج اسلامی را خواستار شد.





captcha