خيز مجدد شاخص‌های بورس برای فتح قله 55 هزار واحد
کد خبر: 1260853
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
برپايه روند رو به رشد شاخص‌ها پيش‌بينی شد؛

خيز مجدد شاخص‌های بورس برای فتح قله 55 هزار واحد

بورس تهران امروز شنبه نخستين روز كاری خود را با ۴۳۹ واحد رشد شروع كرد تا تنها ۱۲۷ پله تا رسيدن به كانال ۵۵ هزار واحد فاصله داشته باشد.


گروه اقتصاد: بورس تهران امروز شنبه نخستين روز كاری خود را با ۴۳۹ واحد رشد شروع كرد تا تنها ۱۲۷ پله تا رسيدن به كانال ۵۵ هزار واحد فاصله داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، نخستين روز كاری اين هفته برای بورس تهران بعد از پشت سر گذاشتن هفته‌ای پر نوسان و همچنين درجا زدن در نيمه كانال 54 هزار واحد، با رشد 439 واحدی همراه شد تا با عبور از نيمه كانال 54 هزار به نزديكی كانال 55 هزار واحد برسد. در حال حاضر شاخص با قرار گرفتن در رقم 54 هزار و 873 واحد تنها 127 پله تا رسيدن به قله 55 هزار واحد فاصله دارد. البته شاخص در 19 تير ماه اين كانال فتح كرد ولی با شروع دوران استراحت تالار شيشه‌ای، از اين رقم عقب نشينی كرد.


بر اساس اين گزارش، در حال حاضر ارزش بازار به 266 هزار و 412 ميليارد تومان رسيده است. البته رشد 439 واحدی بورس تهران به دليل اثر مثبت شركت‌های پتروشيمی تأمين، نفت‌وگاز پارسيان، سرمايه‌گذاری غدير، مخابرات، مپنا و صندوق بازنشستگی بود و بيشترين حجم معاملات نيز به پتروشيمی تأمين، نفت‌وگاز پارسيان، بانك تجارت، بانك پاسارگاد، سرمايه‌گذاری غدير و سرمايه‌گذاری ملت اختصاص يافته است.


گفتنی است، بورس تهران در حال حاضر با توجه به ركورد‌هايی كه در يك ماه اخير به ثبت رسانده بازدهی خود را به 42 درصد رساند و در هفته گذشته نيز به گفته كارشناسان دوران اصلاح قيمت را پس از يك دوره رشد مستمر سپری كرد.


اين گزارش می‌افزايد، شاخص بورس تهران با رشدی كه امروز به ثبت رساند به نظر می‌رسد روز‌های استراحت خود را پشت سر گذاشته و با توجه به اينكه فصل مجامع نيز تا چند روز آينده به پايان می‌رسد، بنابراين احتمالا روند رو به رشد خود را البته با شيب آرام از سر خواهد گرفت.

captcha