كار فرهنگی منتج به تمدن‌سازی شود
کد خبر: 1309235
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
جانعلی‌پور خواستار شد

كار فرهنگی منتج به تمدن‌سازی شود

مديركل كتابخانه‌های عمومی گيلان كليه اقدامات كتابخانه‌ها را در جهت نيل به هدف والای تمدن‌سازی دانست و گفت اگر كار فرهنگی منتج به تمدن‌سازی نشود جامعه با فقر فرهنگی مواجه می‌گردد.



به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه گيلان، نشست رابطين فرهنگی كتابخانه‌های عمومی سراسر استان گيلان امروز، 6 آبان‌ماه با حضور اسماعيل جانعلی‌پور، مديركل كتابخانه‌های عمومی گيلان، مسئول فرهنگی و رابطين فرهنگی كتابخانه‌های عمومی سراسر استان در سالن كنفرانس كتابخانه عمومی امام رضا(ع) شهرستان رشت برگزار شد.


جانعلی‌پور در اين جلسه با اشاره به موفقيت‌های اخير كتابخانه‌های استان در زمينه رشد شاخص‌های فرهنگی، گفت: كسب عناوين برتر در برخی شاخص‌های تاثيرگزار فرهنگی در كتابخانه‌های استان يقينا گويای اين مطلب است كه در زمينه فرهنگی توانسته‌ايم موفق باشيم.


مديركل كتابخانه‌های عمومی گيلان خاطرنشان كرد: اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی استان گيلان با برگزاری همايش كشوری مسئولين و كارشناسان فرهنگی در مهرماه سال جاری ظرفيت‌های بالای خود را در ميزبانی همايش‌های كشوری نشان داد كه اين موضوع به دليل موقعيت مناسب كتابخانه‌های استان در حوزه‌های فرهنگی است؛ لذا كليه اقداماتی كه در فرهنگ‌سازی كتابخانه‌ها انجام می‌شود در جهت نيل به هدف والای تمدن‌سازی است.


جانعلی‌پور در بخش ديگری از صحبتهای خود بر لزوم حمايت معنوی از رابطين فرهنگی در كتابخانه‌های عمومی تاكيد كرد و متذكر شد: چنانچه رهبر معظم انقلاب فرمودند «كتاب مادر تمدن‌ها و عصاره آنهاست»،


همچنين در اين نشست جلال فردی مقدم، معاون فرهنگی اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی استان گيلان بر لزوم استفاده از ظرفيت كتابخانه‌های روستايی برای فرهنگ‌سازی در جهت گسترش مطالعه مفيد در روستاهای استان تاكيد و آن را مقدس توصيف كرد.


يادآور می‌شود، بيان راهكارها در زمينه گسترش فعاليت‌های فرهنگی و نيز لزوم توجه به فعاليت رابطين فرهنگی كتابخانه‌ها از مهمترين موضوعات مطرح شده از سوی رابطين فرهنگی كتابخانه‌های عمومی سراسر استان بودغ گفتنی است كه در اين نشست از رقيه زرگری، ساناز رزاق‌پور و سيمين رحيمی به ترتيب از شهرستان‌های لاهيجان، آستارا و بندر انزلی به جهت انجام فعاليت‌های موثر در زمينه فرهنگی در كتابخانه‌های عمومی تقدير شد.

captcha