برگزاری جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی با مشارکت سازمان بسیج علمی
کد خبر: 1369748
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
فردا؛

برگزاری جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی با مشارکت سازمان بسیج علمی

گروه اجتماعی: معاون علمی و فناوری رئیس‌‌جمهور گفت: ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی با مشارکت و همکاری سازمان بسیج علمی و تحقیقاتی و پژوهشی فردا، 14 بهمن‌ماه آغاز به کار می‌کند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در نشست رسانه‌ای خود که در خصوص ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی امروز یکشنبه، 13 بهمن‌ماه برگزار شد، گفت:  ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی با مشارکت سازمان بسیج علمی و تحقیقاتی و پژوهشی از فردا دوشنبه، 14 بهمن‌ماه کار خود را آغاز خواهد کرد.



مهم‌ترین برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر



وی افزود: این جشنواره از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر است که با مشارکت بسیج علمی و معاونت فناوری ریاست جمهوری و با رویکرد هدایت مخترعین در امر کاربردی کردن اختراعات‌شان برگزار می‌شود.



معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: این جشنواره  پس از 4 روز، پنج‌شنبه، 17 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.



حضور کارشناسان و اعضای سازمان بسیج علمی



ستاری خاطر نشان کرد: این جشنواره میزبان محورها و بخش‌های مختلفی با عنوان  داوری اختراعات، تجاری‌سازی، سرمایه‌گذاری، تسهیل‌کنندگان، اختراعات تجاری شده  خواهد بود که با هدف تجاری‌سازی و هدایت مخترعین به سوی صنعتی و تجاری کردن اختراعات خود هدایت خواهد کرد.



معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: کارهای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی این جشنواره که سالیانه برگزار می‌شود بر عهده معاونت علمی ریاست جمهوری و هدایت و اجرای کلیات جشنواره با حضور کارشناسان و اعضای سازمان بسیج علمی برگزار می‌شود.



کاربردی کردن علوم و اختراعات



وی یادآور شد: در حاشیه برگزاری این جشنواره چندین کارگاه تخصصی با موضوع کاربردی کردن علوم و اختراعات  در محل این جشنواره برگزار می‌شود.



ستاری با بیان اینکه این جشنواره در سالن میلاد محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: ‌اختراعاتی که از اعتبار سطح 3 اختراعات بنیاد ملی نخبگان استفاده کرده‌اند، می‌توانند در بخش تجاری‌سازی جشنواره شرکت کنند و این امر تاثیر بسزایی در حمایت از نخبگان دارد.



در ادامه این نشست آریا الستی، دبیرکل جشنواره اظهار کرد: در این جشنواره  280 که مخترع در بخش تجاری‌سازی  و  250 مخترع در بخش داوری اخترعات ثبت نام کرده‌اند    با بررسی‌های صورت گرفته سازمان بسیج علمی به عنوان بهترین همکار و سازمان همسو با بنیاد نخبگان در برگزاری این جشنواره نقش خواهد داشت.



دبیرکل ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: اتاق مذاکره بین مخترعان و سرمایه‌گذاران در طول برگزاری جشنواره برای انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه انتقال فناوری، فروش اختراع و یا مشارکت در تولید دایر خواهد بود.



الستی تصریح کرد: این جشنواره به صورت ملی و پس از برگزاری چندین جشنواره منطقه‌ای برگزار می‌شود که طی آن برترین مخترعان و استعدادهای برتر جشنواره‌های منطقه‌ای در این جشنواره حضور خواهند داشت.



تولایی، رئیس سازمان بسیج علمی نیز در انتها عملی کردن جهاد علمی را در کشور از محورهای کاری بسیج علمی معرفی و حضور در این جشنواره را با همین محور عنوان کرد.

captcha