کودک سه ساله الجزایری؛ خردسال‌ترین حافظ کل قرآن در جهان اسلام
کد خبر: 1384655
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳

کودک سه ساله الجزایری؛ خردسال‌ترین حافظ کل قرآن در جهان اسلام

گروه بین‌الملل: عبدالرحمن فارح، کودک سه ساله الجزایری خردسال‌ترین حافظ کل قرآن در جهان عربی و اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «egypty.com»، عبدالرحمن فارح، سه سال دارد و در حال حاضر به عنوان حافظ کل قرآن توانایی قرائت آیات با ترتیل را دارد و تحسین ملیون‌ها نفر را در جهان عربی و اسلامی برانگیخته است.
عبدالرحمن فارح در دو سالگی و با تأخیر، قدرت تکلم یافت و در واقع از همان ابتدای تکلم، در طول یک سال توانست کل قرآن کریم را حفظ کند.
شبکه ماهواره‌ای «mbc»  با ارائه گزارشی درباره این کودک الجزایری که در منزلش گرفته شده، آورده است: «عبدالرحمن قدرت فوق‌العاده‌ای در ترتیل سوره‌های طولانی با صوتی زیبا و بدون اشتباه و بدون تداخل قواعد قرائت دارد.»
عبدالرحمن در دو سالگی و با تأخیر قدرت تکلم یافته است، اما زمانی که زبان به تکلم گشوده، سوره «کهف» را بدون دشواری یا لکنت زبان قرائت کرد و «ام بی سی» با ذکر این مطلب در گزارش، از آن ابراز شگفتی کرده است.
بنا بر این گزارش، عبدالرحمن در هر قرائت، آن‌چنان که در آداب تلاوت قرآن مرسوم است، ابتدا از شیطان رانده شده به خدا پناه برده و احکام قرائت همچون «مد» را رعایت کرده و از فرستادن سلام و درود به نبی مکرم اسلام(ص) غافل نمی‌شود و دعای ختم قرآن را نیز به طور کامل در پایان هر قرائتی، قرائت می‌کند.
در این گزارش آمده است: «مادر عبدالرحمن زمانی که فرزندش را باردار بوده است، روزانه سوره «کهف» را قرائت می‌کرده و خواندن این سوره مایه آرامش وی بوده است، بنابراین بعید نیست که نور چشمش قبل از به دنیا آمدن، از شنیدن قرائت قرآن توسط مادرش، تأثیر پذیرفته باشد».
عبدالرحمن فارح؛ شوالیه قرآن در الجزایر
عبدالرحمن فارح در الجزایر ملقب به «شوالیه قرآن کریم» است و شیخ محمد رشاد الشریف، قاری مسجدالاقصی، عبای طلایی را به پاسداشت حافظ قرآن بودن به وی پوشانده است.
این گزارش همچنین حاکی است: «عجیب این است که عبدالرحمن بدون حضور در مدرسه قرآن یا مسجد، قرآن را حفظ شده است و همواره ادعیه‌های خاصی را به همراه دارد که از او جدا نمی‌شود، این کودک الجزایری قبل از خواب، دعاهای خاصی را خوانده و بعد می‌خوابد».

captcha