طرح آموزش قرآن در مسجد جامع شهرکرد اجرا شد
کد خبر: 1442852
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

طرح آموزش قرآن در مسجد جامع شهرکرد اجرا شد

گروه فعالیت‎های قرآنی: نایب رئیس رابطین فرهنگی هیئات مذهبی استان چهارمحال و بختیاری از افتتاح طرح آموزش قرآن در مسجد جامع شهرکرد خبر داد.

اکبر ایازی، نایب رئیس رابطین فرهنگی هیئات مذهبی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‏‌وگو با خبرگزاری بین‌‏المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به افتتاح طرح بزرگ آموزش قرآن کریم در مسجد جامع شهرکرد، اظهارکرد: دوره‎های آموزشی این طرح از روز گذشته، دوم شهریور ماه آغاز شد.

وی با بیان اینکه ثبت نام در این طرح همچنان ادامه دارد، گفت: علاقه مندان می‌توانند به پایگاه بسیج شهدا مسجد جامع شهرکرد واقع در خیابان ملت کوچه 50، شبستان شمالی مراجعه و برای ثبت نام اقدام کنند.

به گفته وی، این طرح در 8 سطح شامل، دوره‏‌های قرائت سطح1(روخوانی)، قرائت سطح 2(روانخوانی و صحت قرائت نماز)، قرائت سطح3(فصیح خوانی)، قرائت سطح4(علوم و فنون قرائت پایه)، قرائت سطح5(علوم و فنون قرائت تکمیلی)، قرائت سطح 6(علوم و فنون قرائت پیشرفته)، قرائت سطح7(علوم و فنون قرائت حرف‌ه‏ای) و قرائت سطح 8(علوم و فنون اختلاف قرائات) برگزار می‎شود.

مدیر اجرایی طرح آموزش قرآن در مسجد جامع شهرکرد، خاطرنشان کرد: تمامی این دوره‏‌ها طی دو جلسه 1.5 ساعته در هفته با تدریس استاد سید عبدالله میراحمدی برگزار خواهد شد.

وی از ثبت‏ نام بیش از 50 قرآن‌آموز در این طرح خبر داد و افزود: با توجه به اقدامات محدود مساجد در برای آموزش قرآن کریم، استقبال از این دوره رضایت‏‌بخش بود.

ایازی با بیان اینکه امروز جنگ نرم یکی از کم هزینه‏‌ترین، کارآمدترین و در عین حال خطرناک‏‌ترین جنگ‏هاست، اظهار کرد: برگزاری دوره‌‏های آموزشی قرآن کریم در مساجد از اقدامات موثر در رویارویی با جنگ نرم است.

وی هدف گرفتن دین‏، فکر و آرمان ملت ایران و تلاش برای تضعیف عزم و اراده ایرانیان را از مهم‌‏ترین اهداف دشمن در راه‌اندازی این جنگ دانست و گفت: اتکا به ایمان و تقوای دینی، بصیرت و صیانت از جوهره ایمانی و بنیان‏‌های فکری و روحی تنها راه خنثی‌سازی توطئه دشمنان است.

به گفته وی، برپایی جنگ نرم و هدف گرفتن فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نشانه ناامیدی دشمن برای پیروزی نظامی بر ایران است، بنابراین می‏‌طلبد مردم غیور ایران اسلامی با مددجویی از خداوند متعال و با اتکا به نصایح و راهکارهای مقام معظم رهبری از عهده این مهم به خوبی برآمده و دست استکبار را بار دیگر از خاک پاک ایران کوتاه کنند.

به گزارش ایکنا، در صورت کسب امتیاز کافی در آزمون پایانی، گواهی پایان دوره معتبر توسط دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی به قرآن‌آموزان اعطا می‎شود.

captcha