راه‌اندازی نخستین مدرسه تخصصی قرآن کریم در کربلا
کد خبر: 1459131
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴

راه‌اندازی نخستین مدرسه تخصصی قرآن کریم در کربلا

گروه بین‌الملل: در آستانه عید غدیر خم، نخستین مدرسه نمونه تخصصی قرآن کریم وابسته به دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دار القرآن آستان مقدس حسینی، این مدرسه نمونه تخصصی قرآن ویژه دانش‌آموزان نخبه راه‌اندازی شده و ظرفیت پذیرش 150 دانش‌آموز دختر و پسر را خواهد داشت.
«شیخ حسن المنصوری»، مسئول دار القرآن آستان مقدس امام حسین (ع) در این باره گفت: در این مدرسه، دروس و علوم قرآنی شامل احکام تلاوت، روش‌های حفظ قرآن، فرهنگ قرآنی و فقه و کلام اسلامی تدریس می‌شود.
وی افزود: در این مدرسه همچنین علاوه بر علوم قرآنی، دروسی در زمینه اخلاق اسلامی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، توسعه انسانی، زبان عربی، زبان انگلیسی، تاریخ، جغرافیا، ریاضی و کامپیوتر تدریس خواهد شد.
المنصوری تصریح کرد: آموزش در این مدرسه دارای سه مرحله است و پس از آن به دانش‌آموزان گواهینامه‌ای اعطا می‌شود که از سوی وزارت آموزش عالی و پژوهش علمی عراق معتبر است.
وی در پایان گفت: دانش‌آموختگان این مدرسه تخصصی قرآنی با این مدرک می‌توانند در هر دانشگاه عراقی براساس شرایط، ضوابط و قوانین وزارت آموزش عالی عراق پذیرفته شوند.

captcha