شلوغ‌ترین روز نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ امروز هیچیک از قرآنی‌ها نیامدند
کد خبر: 1472883
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷

شلوغ‌ترین روز نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ امروز هیچیک از قرآنی‌ها نیامدند

گروه جامعه: امروز در شلوغ‌‌ترین روز نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها که شاهد حضور گسترده مسئولان و بازدیدکنندگان بودیم، هیچیک از قرآنیان به نمایشگاه مطبوعات نیامدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها که این روزها در مصلای امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، امروز، 22 آبان در سومین روز فعالیت خود حال و هوای دیگری به خود گرفته بود و شلوغترین روز نمایشگاه بود.

استقبال دانش‌آموزان از ششمین روز نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها
از نخستین لحظات آغاز کار ششمین روز فعالیت بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، فضای نمایشگاه پر از افرادی بود که به دلیل مشغله و فعالیت‌های دیگر در طول هفته، بازدید از نمایشگاه را به روزهای پایانی هفته موکول کرده بودند؛ به ویژه دانش‌آموزان که امروز را به مدرسه نرفته بودند، از نخستین لحظات فعالیت نمایشگاه به همراه دوستان و همکلاسی‌های خود و برخی‌ها نیز به همراه والدین خود به نمایشگاه مطبوعات آمده بودند تا با روزنامه‌ها، نشریات و خبرگزاری‌هایی که در کشور فعالیت دارند، بیشتر آشنا شوند و با نشریات و رسانه‌های مورد علاقه خود ارتباط بهتری برقرار کنند.
در حالی که روز گذشته شلوغ‌ترین روز فعالیت نمایشگاه از لحاظ بازدید مسئولان و مدیران حوزه‌های مختلف بود، امروز شلوغ‌ترین روز فعالیت نمایشگاه از لحاظ بازدید مردم بود و این حضور گسترده در جای‌جای نمایشگاه قابل مشاهده بود. گرفتن عکس‌های یادگاری با چهره‌ها، شرکت در تریبون‌های آزاد که از سوی گزارشگران شبکه‌های مختلف تلویزیونی برای اظهار نظر آزادانه مردم درباره فعالیت مطبوعات و خبرگزاری‌ها بود، از اتفاقات شلوغ‌ترین روز نمایشگاه بود.

انعکاس حضور خبرنگاری با 15 سال تجربه و بی‌مهری به پیشکسوتان حوزه خبر
امروز نیز همانند روزهای گذشته از تریبون نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به میهمانان و مسئولان حاضر در نمایشگاه خیرمقدم گفته می‌شد که البته خیرمقدم به یکی از خبرنگاران، گویا طولانی‌تر از بقیه شد و طی حضور وی که قرار بود تجربیات خود را در حوزه خبر در قالب کارگاهی ارائه کند، ده‌ها بار اعلام شد؛ این در حالی بود که طی روزهای گذشته برخی از اساتید حوزه ارتباطات و پیشکسوتان حوزه خبر در نمایشگاه حضور پیدا کردند اما یکبار هم نامی از آنها برده نشد.
در شلوغ‌ترین روز فعالیت نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، غرفه خبرگزاری ایکنا که در راهرو شماره پنج نمایشگاه و ابتدای سالن ورود قرار گرفته است نیز همانند دیروز، ساعات شلوغی را به خود دید و امروز نیز مسئولان و مدیران مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از غرفه ایکنا بازدید کردند؛ البته جای مدیران قرآنی و به ویژه فعالان قرآنی، قاریان و حافظان قرآن کریم در بین آنها خالی بود.
جای خالی مدیران قرآنی و قاریان و حافظان قرآن کریم در نمایشگاه در حالی احساس می‌شد که افراد و طیفهای مختلف از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

حضور نمایندگان مجلس در غرفه ایکنا
امروز شخصیتهای مختلفی از ایکنا بازدید کردند که بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی، زارع سخنگوی فراکسیون قرآن و عترت، ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه و رسول خضری دبیر کمیسیون بهداشت  از میهمانان مجلسی بودند.

اعضای شورای شهر تهران به غرفه ایکنا آمدند
غرفه ایکنا امروز همانند روزهای گذشته از شورای اسلامی شهر تهران نیز میهمان داشت؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سردار طلایی، قناعتی، عباس جدیدی، عبدالحسین مختاباد و... از اعضای شورای اسلامی شهر تهران بودند که به بازدید از غرفه ایکنا آمدند و هر یک از اعضا درباره توسعه فعالیت‌ها و فضاهای قرآنی در شهر تهران اخبار و مطالبی را بیان کردند.
مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از میهمانان دولتی امروز بود که طی حضور خود در غرفه ایکنا به بیان مطالبی درباره موزه‌های قرآنی و آثار صنایع دستی در حوزه قرآنی پرداخت.
سعید راد بازیگر و مسعود کاظمی کارگردان سینما و تلویزیون نیز از میهمانان هنری امروز ایکنا بودند که سعید راد طی حضور خود در غرفه ایکنا درباره تولید آثاری در حوزه دفاع مقدس گفت: ما در حوزه دفاع مقدس سوژه‌های زیادی داریم اما نمی‌دانم چرا کار نمی‌شود.
صوفی، معاون صدای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، حسین محمدپورزرندی مدیرعامل بانک شهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، عزیز محمدی رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال کشور، اکبر غلامی دبیرکل ائتلاف قهرمانان، پیشکسوتان و پهلوانان ورزش کشور، میثم طهماسبی دبیر انجمن ورزش‌های الکترونیک و نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر میهمانان امروز غرفه ایکنا بودند که سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه ایکنا به بیان مطالبی درباره بودجه قرآنی سال 94 و حمایت از نرم‌افزارهای قرآنی پرداخت و گفت: تلاش می‌کنیم بودجه قرآنی را برای سال آینده تقویت کنیم.
همچنین، حسین یکتا مسئول قرارگاه خاتم‌الاوصیاء، حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی معاون پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عبدالقادر فائز مدیر دفتر الجزیره در تهران، شاه‌آبادی معاون سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شوشتری مشاور شهردار، سردار سیف معاون مقاومت مردمی و آموزش نظامی بسیج، ابویی مشاور امور جوانان شهرداری، مهدی مطهرنیا استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی، حسن غفوری‌فرد عضو حزب مؤتلفه اسلامی، محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی وزیر بهداشت، انوشیروان حسینی رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان و... دیگران میهمانان امروز غرفه ایکنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بودند.
اما امروز در ششمین روز از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به دلیل استقبال خوبی که از سوی مردم و بازدیدکنندگان صورت گرفت، مهلت بازدید از نمایشگاه مطبوعات که هر روز از ساعت 9 صبح تا 20 بود به مدت یک ساعت و تا ساعت 21 تمدید شد.

captcha