چهارمين جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در 20 استان كشور برگزار می‌شود
کد خبر: 1490229
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۵

چهارمين جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در 20 استان كشور برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: چهارمين جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) از دوم تا دوازدهم آذرماه سال جاری به صورت همزمان در 20 استان كشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) از خراسان رضوی، مراسم افتتاحيه چهارمين جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در قم و مراسم اختتاميه و تجليل از برگزيدگان جشنواره‌ها نيز در مشهد مقدس برگزار می شود.
بر اساس اين گزارش، جشنواره تئاتر رضوی، جشنواره سفرنامه نويسی امام رضا(ع) با عنوان ((دخيل عشق))و نمايشگاه آثار مكتوب با موضوع امام رضا(ع) در استان تهران برگزار می شود.
همچنين جشنواره سرود ضامن آهو، جشنواره فيلم امام رضا(ع)، همايش علمی پژوهشی جاده ولايت و همايش علمی پژوهشی زنان نوغان نيز در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
بر پايه اين خبر جشنواره هنرهای تجسمی رضوی در فارس، كنگره سراسری شعر رضوی در كرمان، جشنواره عكس امام رضا (ع) در خراسان شمالی، جشنواره فيلمنامه نويسی امام رضا(ع) در قزوين و جشنواره وبلاگ نويسی ويژه امام رضا(ع) نيز در گيلان برگزار می شود.
اين گزارش می افزايد: جشنواره تجلی فرهنگ رضوی در آثار حجمی با محوريت سفال در كرمانشاه، جشنواره داستانهای كوتاه با عنوان ((كبوتر حرم)) در سمنان، جشنواره جوانه های شعر رضوی در خراسان جنوبی، همايش پژوهشی مديحه سرايی و چاوشی خوانی امام رضا(ع) در اردبيل و جشنواره بين المللی شعر آذری رضوی با مشاركت استانهای آذربايجان شرقی و غربی اجرا می شود.
همچنين جشنواره ملی مشاعره رضوی با عنوان ((دعبل خزاعی)) ويژه جوانان در بوشهر، جشنواره نامه ای به امام رضا (ع) در مازندران، همايش پژوهشی جلوه های رضوی در ادبيات فارسی در همدان و جشنواره خاطره نويسی زائران امام رضا(ع) نيز در كهكلويه و بويراحمد برگزار می شود.

captcha