علامه فضل‌الله: تأمين امنيت اسراييل در رأس سياست‌های شيطانی آمريكا قرار دارد
کد خبر: 1493967
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۲

علامه فضل‌الله: تأمين امنيت اسراييل در رأس سياست‌های شيطانی آمريكا قرار دارد

گروه سياسی: تأمين امنيت و قدرت اسراييل در خاورميانه، در رأس سياست‌های شيطانی آمريكا قرار دارد و برای اجرای اين سياست، دست به هرگونه وحشی‌گری و اقدامات خشونت‌آميزی می‌زند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از رسا، آيت‌الله محمد حسين فضل‌الله در خطبه‌های اين هفته نماز جمعه كه در بيروت برگزار شد، تأكيد كرد: تمامی مشكلاتی كه امروزه اعراب و مسلمانان گرفتار آن شدند، از جانب غرب است، غربی كه با تمام نيرو جهت به يغما بردن ثروت‌های منطقه و از هم گسستن وحدت ملت‌ها و دولت‌های اسلامی بی‌وقفه تلاش می‌كند.
وی با اشاره به اقدامات متعدد استعماری انگليس، فرانسه، پرتغال و آمريكا و ديگر دولتهای غربی در طول تاريخ خاورميانه افزود: هرچه بدبختی و ناامنی و آشفتگی در اين منطقه وجود دارد، ريشه‌هايش در كشورهای غربی شكل گرفته است.
اين روحانی سرشناس شيعه در لبنان تصريح كرد: مهمترين اقدام دولت‌های استعمارگر غربی در منطقه، ايجاد رژيمی سفاك و تروريسم اسراييل بود كه به عنوان يگانه مجری سياست‌ها و اهداف غرب، در اين منطقه تلاش كند.
وی افزود: آمريكا با بهانه قرار دادن حوادث 11 سپتامبر، هر دولت و ملتی را كه با سياست‌های آن مخالفت كند و نيز تمام احزاب و نيروهايی كه به دفاع از وطن خود در برابر تجاوزهای آمريكا می‌پردازند را تروريسم می‌داند.
فضل‌الله با اشاره به سياست‌های وحشيانه آمريكا عليه نيروهای مقاومت فلسطينی و تلاش همه جانبه اين دولت مستكبر برای نابودی آنها تأكيد كرد: تأمين امنيت و قدرت اسراييل در خاورميانه، در رأس سياست‌های شيطانی آمريكا قرار دارد و برای اجرای اين سياست، دست به هرگونه وحشی‌گری و اقدامات خشونت‌آميزی می‌زند.
وی گفت: پيروزی حزب‌الله در سال 2000 ميلادی كه منجر به عقب‌نشينی رژيم اسراييل از جنوب لبنان شد، شكست سنگينی برای آمريكا و حمايت كنندگان غربی آن بود، و پس از اين شكست، دولت‌های غربی نقشه‌های خود را جهت ريشه‌كن كردن حزب‌الله آغاز كردند.
آيت‌الله فضل‌الله خاطر نشان كرد: آمريكا و حمايت‌كنندگان اروپايی اسراييل با مطرح كردن اصلاحات داخلی لبنان، تصميم به خلع سلاح حزب‌الله و در نهايت نابودی اين جنبش گرفتند و همواره خود را نجات‌دهندگان لبنان از اوضاع آشفته داخلی معرفی كردند.
وی گفت: هدف آمريكا و دولت‌های غربی هيچگاه كمك به لبنان نبوده و نيست، بلكه آنها خواستار تحكيم پايه‌های طرح خاورميانه جديد هستند.
خطيب جمعه بيروت با اشاره به سياست‌های غيرعادلانه شورای امنيت در قبال جنايات اسراييل در منطقه تأكيد كرد: شورای امنيت هيچگاه در تاريخ فعاليت‌هايش، بر اسراييل فشاری نياورده است و اقدامات اين حكومت عبری را محكوم نكرده است.
وی گفت: آمريكا، دولت‌های اروپايی و شورای امنيت، هيچگاه خواستار برقراری صلح و ثبات در اين منطقه نيستند، و قدرت گرفتن اسراييلی، تنها خواسته آنان است.
وی در پايان از مسؤولين، مردم و احزاب لبنان خواست تا عزت و اقتدار خود را در برابر سياست‌های خصمانه غربی حفظ كنند و با ايجاد وحدت و يكپارچگی در لبنان، در برابر اين دولت‌های مستكبر بايستند.



captcha