پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به همايش سراسری مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی
کد خبر: 1511522
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۰

پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به همايش سراسری مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی

گروه هنر: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در پيامی به نخستين همايش سراسری مديحه سرايی و چاووشی خوانی و چهارمين جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در اردبيل، از برگزار‌گنندگان اين آئين‌های فرهنگی و دينی تجليل كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، در بخشی از پيام «محمدحسين صفارهرندی» آمده‌است: يك‌هزار و چهارصد سال پيش ايران اسلامی گرد سفری را از مدينه تا مرو طوطيای چشم خود كرد و امروز افتخار ميزبانی ايرانيان بر آن امام همام، آوازه‌های جهانی را برايش به ارمغان آورده و آن را به مركزيت معنوی خراسان همچون نگينی در ميان كشورهای جهان مبدل ساخته‌است.
در بخش ديگری از اين پيام آمده‌است: ايران سرزمينی است كه به بركت علم و معرفت آن وجود فرزانه جزو مراكز مهم علمی اسلامی شده و انوار قدسی آن سلاله پاك نبی همه مرزها را در نورديده و در اقصی نقاط جهان درخشيده‌است.
اكنون متأثر از اين ميراث بی‌بديل فرهيختگان و هنرمندان دلباخته اين عرصه در كشور كلمه طيبه لااله‌الا الله در ولايت آن امام فرزانه را زينت خود ساخته و شوری به نام چهارمين جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و نخستين همايش مديحه سرايی و چاوشی خوانی را درافكنده، دل‌ها و دست‌های مالامال از عشق مولای صبر و رضا حضرت علی ابن موسی الرضا را بر ديده می‌گذاريم تا در آستان بوسی آن وجود مقدس در آسمان فرهنگ و هنر طرحی نو دراندازند.
در پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: جشنواره‌های تخصصی ‪ ۲۸‬گانه با رويكرد فرهنگ منور رضوی كه ‪ ۲۴‬استان كشور از جمله استان ولايت‌مدار اردبيل آن را عهده‌دار شده‌اند گامی است به سوی توسعه بيش از پيش فرهنگی كشور با رويكرد فرهنگ ائمه طاهرين عليه‌السلام و چنين حركت عظيم و يكپارچه و هماهنگ فرهنگی بی‌گمان مورد رضای خداوند سبحان است.
«صفار هرندی» در پايان پيام خود بانيان چنين فعاليتها وبرنامه‌های فرهنگی را مشمول لطف ائمه اطهار انسته و بر استمرار چنين حركت‌هايی تأكيد كرده‌است.
نخستين همايش سراسری مديحه سرايی و چاووشی خوانی و نيز چهارمين جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) روز پنجشنبه به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل و با شركت مداحان، شعرا ، نوحه‌خوانان و اصحاب فرهنگ و هنر در مجموعه فرهنگی و هنری فدك اردبيل برگزار شد.
در اين همايش يك‌روزه مداحان و شعرای شركت‌كننده به قرائت شعر و مداحی در ثنای امام هشتم شيعيان پرداختند و ‪ ۱۵‬نفر از خادمان اهل بيت(ع) تجليل شدند.
captcha