حداد‌عادل: حمله به كنسولگری ايران، نشان‌دهنده درماندگی آمريكايی‌ها در عراق است
کد خبر: 1519315
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۵ - ۰۹:۱۹

حداد‌عادل: حمله به كنسولگری ايران، نشان‌دهنده درماندگی آمريكايی‌ها در عراق است

گروه سياسی: حمله به كنسولگری ايران در اربيل عراق، نشان‌دهنده نهايت استيصال، درماندگی و عصبانيت آمريكايی‌ها از وضعی كه در عراق پيدا كرده‌اند، می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) غلامعلی حدادعادل رئيس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز مجلس، با اشاره به اقدام نظاميان آمريكايی در بازداشت ديپلمات‌های كشورمان در اربيل عراق خاطرنشان كرد: ما اين اقدام تعجب‌آور و تأسف‌آور را محكوم می‌كنيم، مخصوصاً از ان جهت كه رايس وزير امورخارجه آمريكا، اعلام كرده اين اقدام به دستور شخص رئيس‌جمهور آمريكا بوده است.
وی افزود: اين اقدامات نشان‌دهنده نهايت استيصال، درماندگی و عصبانيت آمريكايی‌ها از وضعی كه در عراق پيدا كرده‌اند، می‌باشد و بسيار جای عبرت است كه حكومتی كه به بهانه نجات‌دادن جهان از خطر سلاح‌های كشتار جمعی صدام به عراق حمله كرد، امروز كارش به جايی رسيده كه نظاميانش به كنسولگری كه از مصونيت ديپلماتيك برخوردار است، حمله می‌كنند.
رئيس مجلس تصريح كرد: اين اقدامات همانطور كه تاكنون هيچ افتخاری برای آمريكا به همراه نداشته، باعث سرافكندگی ملت آمريكا خواهد بود و آقای بوش كه امروز از تصميمات خود در عراق اظهار پشيمانی می‌كند، فردا نيز ناچار خواهد بود به غلط‌ بودن اين اقدامات خود اعتراف كند.
حداد عادل در ادامه با اشاره به فرارسيدن25 دی، روز خانواده و تكريم بازنشستگان، تلاش مجلس را در جهت حل مشكلات بازنشتگان و نيز تحكيم بنيان خانواده بيان كرد.
رئيس مجلس در پايان با تسليت درگذشت حجت‌الاسلام دوانی، افزود: اين دانشمند محترم، با تأليف 110 جلد كتاب در عرصه‌های مختلف به‌ويژه تاريخ، خدمات شايانی به معارف دينی كرده‌اند.
captcha