هاشمی شاهرودی: مقاومت حزب‌الله در برابر اسرائيل، ناشی از مكتب عاشوراست
کد خبر: 1519773
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۵

هاشمی شاهرودی: مقاومت حزب‌الله در برابر اسرائيل، ناشی از مكتب عاشوراست

گروه سياسی: حركت‌های انقلابی و مقاومت ملت‌ها در برابر زورگويی مستكبران، از جمله مقاومت 33 روزه حزب‌ا... لبنان در برابر رژيم صهيونيستی، ناشی از مكتب عاشورا و تأثير تاريخی آن است و اميدواريم امسال نيز عزاداری محرم با شكوه هر چه تمامتر برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی قوه قضائيه، در جلسه مسئولان عالی قضايی، آيت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم گفت: حركت‌های انقلابی و مقاومت ملت‌ها در برابر زورگويی مستكبران، از جمله مقاومت 33 روزه حزب‌ا... لبنان در برابر رژيم صهيونيستی، ناشی از مكتب عاشورا و تأثير تاريخی آن است و اميدواريم امسال نيز عزاداری محرم با شكوه هر چه تمامتر برگزار شود.
وی در ادامه سخنان خود به حوادث و اتفاقات عراق اشاره كرد و با محكوم كردن حمله به كنسولگری ايران در اربيل و ربودن ديپلمات‌های ايرانی گفت: اين گونه حوادث خطرناك نشان از قلدرمآبی آمريكا است و هرچقدر اين اتفاقات بيشتر روی دهد، نفرت مردمی از سردمداران دولت آمريكا بيشتر خواهد شد.
وی بااشاره به اينكه اينگونه حوادث نشان از شكست آمريكا در منطقه و عراق است گفت: اين شكست‌ها ناشی از مقابله با خواست و اراده مردم و اشتباهات مكرر آمريكا در عراق و نحوه برخورد با ملت‌های منطقه و از جمله در عراق و لبنان و بی‌توجهی به حقوق عامه ملت‌ها است كه سبب بيزاری مردم منطقه و جهان از آمريكا و قرار گرفتن اين كشور در سراشيبی سقوط شده است.
captcha