خطيب جمعه تهران: سياست استكباری اختلاف بين شيعه و سنی شكست خورده است
کد خبر: 1520462
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۹

خطيب جمعه تهران: سياست استكباری اختلاف بين شيعه و سنی شكست خورده است

گروه سياسی: آمريكا و انگليس نمی‌دانند كه چه كار كنند؛ ‌گاهی از اختلاف شيعه و سنی صحبت می‌كنند؛ گاهی حمله به كنسولگری ايران در اربيل و گاهی مسأله تحريم ايران را مطرح می‌كنند. اين سياست را بسياری از مردم ما می‌دانند و اين سياست اكنون در دنيا شكست خورده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) آيت‌الله محمد امامی كاشانی، امام جمعه موقت تهران در نمازجمعه اين هفته با بيان اين كه از زمانی كه اسلام طلوع كرد، با يك حركت عميق و گسترده فرهنگی طلوع كرد، گفت: دشمن‌ها نيز با حركت انحرافی فرهنگی و همچنين نظامی به جان اسلام افتادند. دروغ‌ها و تهمت‌ها به پيامبر گرامی اسلام نسبت دادند كه در طول تاريخ اسلام، اين حركت‌ها مرتباً ادامه داشته است.
وی افزود: يكی از حركت‌هايی فرهنگی كه مخصوصاً استعمار انگليس خوب به دست گرفت و توانست در اين راه پيش برود، اختلاف بين شيعه و سنی بود كه از يك طرف نتوانند به وحدت و انسجام برسند و از طرف ديگر نگذارند شيعه حرف اهل سنت و اهل سنت حرف شيعه را به درستی بفهمد، چرا كه وقتی تعصب بود، ‌يك عصبانيت غلطی ما بين حكم می‌كند و ديگر مكارم يكديگر را كنار می‌گذارند.
خطيب جمعه تهران گفت: بعد از انقلاب اسلامی نيز اين ترفند دوباره اجرا شد، اما ديدند كه اين سلاح كهنه شده است و به سمت تهديد و ارعاب رفتند.
وی افزود: اخيراً دوباره به سمت اين سلاح زنگ‌ خورده خود رفته‌اند و رسانه‌های آنها نيز مرتباً بر اين بحث دامن می‌زند و حتی از صدام جنايتكار نيز به عنوان وسيله‌ای برای خود استفاده كرده و اعلام كردند كه صدام را شيعيان كشتند، در حالی كه صدام هم شيعه را كشت و هم اهل سنت را.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: آمريكا و انگليس نمی‌دانند كه چه كار كنند، ‌گاهی از اختلاف شيعه و سنی صحبت می‌كنند، گاهی حمله به كنسولگری ايران در اربيل و گاهی مسأله تحريم ايران را مطرح می‌كنند. اين سياست را بسياری از مردم ما می‌دانند و اين سياست اكنون در دنيا شكست خورده است.
ايت الله امامی كاشانی در عين حال افزود: اما وظيفه ما چيز ديگری است جهان اسلام بايد بيدار باشد و فريب توطئه‌ها را نخورد.
وی وحدت در ميان امت اسلامی را، وحدت واقعی، وحدت دل و وحدت باطن دانست نه وحدت سياسی، اقتصادی، تجاری و خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب در جمع علمای شيعه و تسنن، روی اين نكته مسائل بسيار عالی را بيان فرمودند كه بايد اين راه را گرفت.
خطيب جمعه تهران خطاب به جهان استكبار گفت: شما بدانند كه دنيا به هوش است،‌ دنيای اسلام آگاه است، شما می‌بينيد كه 22 بهمن ماه ملت ايران چگونه راهپيمايی وسيعی خواهند داشت و پاسخ تمام توطئه‌ها را به شما خواهند داد.
آيت‌الله امامی كاشانی در خطبه اول نماز به ابعاد نهضت قيام حسينی(ع) و فلسفه عزاداری برای آن حضرت پرداخت و با اشاره به قصيده عذری در وصف امام حسين (ع) گفت: حسين (ع) خاص شيعه و اسلام نيست و زيارت حسين در چارچوب اسلام نيست، همه اديان ابراهيمی بايد به مصائب حسين گربه كنند، چرا كه اين گريه، ‌در جهت احيا حق است.
خطيب جمعه تهران با بيان اينكه اشك بر حسين، اشك برای حب خداست، گفت: هيئات مذهبی بايد برای جمال و عشق الهی مجلس تشكيل دهند، نه برای ريا و تظاهر. عزاداری و اشك بر حسين بايد در زندگی ما اثر بگذارد، فكر و لباس ما را تغيير دهد.
خطيب جمعه تهران در بخش ديگری از سخنانش سالروز شهادت سيد شجاع و عارف زمان خود، مرحوم نواب صفوی را گرامی داشت و برای وی و اصحابش طلب مغفرت كرد.
آيت‌الله امامی كاشانی با اشاره به ايام تنظيم و تصويب بودجه توسط دولت و مجلس گفت: در تنظيم بودجه، راهی بايد رفت كه قشر ضعيف جامعه و طيقات پايين به مشكلات اين‌چنينی برخورد نكنند.
captcha