بيانيه 266 دانشگاه كشور در محكوميت تجاوز نظاميان انگليسی به حريم آب‌های ايران
کد خبر: 1533832
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۱

بيانيه 266 دانشگاه كشور در محكوميت تجاوز نظاميان انگليسی به حريم آب‌های ايران

گروه سياسی: بسيج دانشجويی 266 دانشگاه و مركز آموزش عالی سراسر كشور تجاوز نظاميان انگليسی به حريم آب‌های جمهوری اسلامی ايران و سكوت مجامع بين المللی را در قبال تجاوزهای پياپی نظاميان آمريكا و انگليس به كنسولگری‌های كشورمان را در عراق محكوم كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) متن اين اين بيانيه به شرح زير است:
صفحات تاريخ ملت سرافراز ايران مشحون از صحنه‌هايی است كه خباثت ذاتی دولت‌مردان انگليس را در عرصه‌های گوناگون سياسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی به رخ می‌كشد.
در قاموس تاريخی حافظه ملت ما بيش از سه قرن است كه واژگان بريتانيا و انگليس كه مترادف توطئه‌ها و شيطنت‌هاست و نمايانگر جنايت‌ها و خيانت‌های اين روباه صفت‌های شيطان مرام می‌باشد.
ردپای كثيف اين جرثومه فريب در تحميلات مختلف تاريخ برگرده ملت ما سنگينی می‌كند. حكايت غصب باغ قلهك تهران سندی امروزين و زنده از خوی تجاوزگری و غصب انگليسی‌هاست و لكه ننگی بر پيشانی بريتانيای كبير! كه وجدان بيدار جهانيان را به قضاوت می‌طلبد.
به زودی و در نهايت سكوت مجامع بين المللی، فرياد خاموش رهايی اين قطعه خاك دربند را ، دستان با صلابت فرزندان رشيد اين ملت به آستانه اجابت خواهد رسانيد و خاك مطهر وطن را از لوث وجود اجساد متعفن و مدفون متجاوزان جنگ جهانی دوم پاك خواهد نمود.
فرزندان «سيزده آبان» به انقلابی سوم می انديشند تا در سكوت دهشت بار شورای امنيت در قبال حمله مزدوران وحشی انگليس به كنسولگری در بصره عراق و تجاوز مسلّم جهانخواران آمريكايی به كنسولگری ايران در اربيل و دستگيری ديپلمات‌های بی‌دفاع كشور ما پاسخی قاطع به متجاوزان و غاصبان بلاد اسلامی بدهند .
تعطيلی لانه فساد شيطان پير انگليس در خيابان استامبول تهران كه كسوت سفارتخانه بر تن خويش كرده است كمترين خواسته جدی وارثان نسل حماسی سوم ايرانی می‌باشد؛ به استناد سكوت مویّدانه مجامع بين المللی در جريان قضايای كنسولگری‌های ايران اسلامی در اربيل و بصره و محرز بودن دخالت‌های اخير مزدوران انگليسی در خرابكاری‌ها و انفجارهای خوزستان و حمايت همه جانبه آنان از اشرار در اقصی نقاط ميهن به ويژه سيستان و بلوچستان، جهان بايد در انتظار «نسخه انتقام» فرزندان امام خامنه‌ای و ثمره چينی از خوشه خشم كاشته شده توسط غربی‌ها در اقصی نقاط جهان باشد.
شورای به اصطلاح امنيت كه آبروی مجامع بين اللملی را به واسطه تبديل شدن به آلت دست استعمارگران تاريخی به شدت از بين برده است به جای محكوميت متجاوزان انگليسی به حريم آبی كشور ما، به دلسوزی برای 15 متجاوز مسلح و نظاميان مهاجم آن كشور می‌پردازد.
انتظاری جز اين از آن شورا كه در برابر گروگانگيری ديپلمات‌های كنسولگری ايران در اربيل و بغداد هيچ تحركی از خودشان نشان نداد و در رهايی آنان از چنگال دژخيمان آمريكايی حركتی ملموس و منتج به نتيجه نداشته است، نداشته‌ايم.
دولت انگلستان كه در نخوت استعمارگرانه قرتن نوزدهم خويش به سر می‌برد بايد به واسطه تجاوزات عديده اش به مرزهای ايران تنبيه شود و دولت‌های محترم تركيه، عمان، استراليا، اسپانيا، ژاپن و ... كه هر يك به نحوی برای به اصطلاح «شفاف سازی فضا» تلاش می‌كنند بايستی وجهه همت خود را مصروف كسب خبر از وضعيت سلامتی و آزادی ديپلمات‌های ايرانی در بند گروگانگيران آمريكايی كه در اربيل و بغداد ربوده شده‌اند بنمايد و صداقت و خيرخواهی خود را با آزادی آن عزيزان به اثبات برسانند .
ما دانشجويان بسيجی ضمن سپاس و قدردانی از مرزبانان غيور دريايی كشور عزيزمان كه با به اسارت در آوردن متجاوزان نظامی انگليسی طعم اقتدار ملت ايران را به مذاق متجاوزان و هم پيمانانشان چشانده‌اند از دولت محترم جمهوری اسلامی ايران به ويژه دستگاه ديپلماسی كشورمان می‌خواهيم رفتار خود را بدون توجه به فشارهای موجود، با دول مرتبط با قضيه اخير، متجاوزان سوم فروردين اروندرود بر اساس اصل «اسارت نظاميان متجاوز خارجی و حاكميت جمهوری اسلامی» تنظيم نمايد.
به دولت‌های فاقد پايگاه مردمی انگليس و آمريكا كه متكبرانه حمله مسلحانه به سفارتخانه‌ها و تيراندازی به كنسولگری‌های بی‌دفاع را عملی قهرمانانه برمی‌شمارند هشدار می‌دهيم كه از عواقب خروش ملل آزادی‌خواه جهان عليه كانون‌های توطئه و جاسوسی و فساد در كشورهای خود كه همانا ارتباط بلاواسطه با دول قاصب آمريكا و انگليس دارند سخت بر حذر باشند.
ما دانشجويان بسيجی دانشگاه‌های ايران ، بيانيه اخير شورای كذايی امنيت در خصوص تجاوز نظاميان انگليسی به آب‌های كشورمان را سندی ديگر بر دست نشاندگی و ناكارآمد بودن اين شورا در قبال وظايف مصرّح در منشور ملل متحد دانسته و آن را دقيقاً بر خلاف روح اين منشور تلقی نموده و محكوم می‌نماييم.
captcha