بيانيه‌ بسيج 8 دانشگاه: راه عزتمندانه‌ حل مسئله متجاوزين انگليسی، محاكمه طبق قوانين است
کد خبر: 1534375
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۵

بيانيه‌ بسيج 8 دانشگاه: راه عزتمندانه‌ حل مسئله متجاوزين انگليسی، محاكمه طبق قوانين است

گروه سياسی: بسيج دانشجويی 8 دانشگاه تهران با صدور بيانيه‌ای درباره تجاوز نظاميان انگليسی به حريم آب‌های ايران تنها راه عزتمندانه‌ حل و فصل اين موضوع را محاكمه‌ متجاوزين مطابق قوانين دانست.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، در اين بيانيه آمده است: در حالی‌كه دانشجويان و ملت ايران در برابر تجاوز بد سيرتان، ساكت و آرام بمانند يا نظاره‌گر ناديده گرفته‌شدن عزت مردم ايران باشند، تنفر ايران از شيطان پير، انگليس به شيطان بزرگ، آمريكا نزديك می‌شود.
اين بيانيه می‌افزايد: اين موضوع امری ديرينه است و بايد گذشته‌ تاريخ را چراغ راه آينده كرد، لذا دفعات قبل كه به مرزهای ايران و به استقلال ما تجاوز كردند، اگر برخورد قاطعی صورت می‌گرفت، امروز شاهد تعدی به استقلال و زير سوال‌بردن حاكميت ايران نبوديم.
اين بيانيه اعلام داشت: دولتمردان انگليس، هنوز لحن و ادبيات زورگويانه‌ خود را به‌طور جدی تغيير نداده‌اند و عذرخواهی آنها حداقل پيش‌شرط می‌تواند باشد.
در ادامه‌ اين بيانيه آمده است: هنوز مساله‌ تجاوز نظاميان انگليس، حل و فصل نشده كه خبر تجاوز جنگنده‌های آمريكايی را به مرزهای كشورمان می‌شنويم؛ به راستی سستی، تعلل و آنچه كه ديگران اسم عرف ديپلماتيك را بر آن می‌نهند، سبب گستاخی بيشتر متجاوزين شده است؛ همه‌ اين‌ها در شرايطی است كه اين روزها، گويا مزدوران علی‌رغم تمامی قوانين بين‌المللی، ديپلمات‌های ايرانی را می‌ربايند، كنسولگری ايران را به آتش می‌كشند و در هرجا كه فرصت پيدا می‌كنند برای منافع ملت ايران، توطئه و نيرنگ تدارك می‌بينند؛ بايد از دستگاه ديپلماسی اين سوال شود كه انگليس و آمريكا تا به حال در كداميك از مسائل، با عرف ديپلماتيك پيش رفته‌اند كه شما اين‌قدر خود را در چارچوب اين محور قرار می‌دهيد؟
نويسندگان اين بيانيه در ادامه تصريح كرده‌اند: دستگاه ديپلماسی از گرفتن تضمين برای عدم تجاوز صحبت می‌كند، چنانچه خداوند در قرآن مجيد می‌فرمايد "چگونه پيمان مشركان ارزشی دارد، درحالی‌ كه اگر بر شما غالب شوند، ملاحظه‌ خويشاوندی با شما را نمی‌كنند و نه پيمانی را (پايبند هستند)؟"
در پايان اين بيانيه آمده است: امروز ملت ايران، خاصه ما دانشجويان تاكيد می‌كنيم تنها راه عزتمندانه‌ حل و فصل اين موضوع محاكمه‌ متجاوزين مطابق قوانين است. تنها تضمين عدم تكرار اين ماجرا با توجه به سابقه‌ بد دولت خبيث بريتانيا در قبال ملت ايران آن است كه اين خواسته‌ روشن و مشخص دانشجويان تحقق يابد.
captcha