عضو جبهه مردمی ايران اسلامی: توطئه غرب تفرقه‌افكنی قومی و مذهبی است
کد خبر: 1536901
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۱

عضو جبهه مردمی ايران اسلامی: توطئه غرب تفرقه‌افكنی قومی و مذهبی است

گروه سياسی: در قرآن كريم سوره‌های مختلفی در مورد وحدت بوده و توطئه غرب نيز ايجاد فاصله بين مسلمانان و قرآن است. يكی از علل عقب‌ماندگی كشورهای اسلامی نيز اين است كه غرب با ايجاد رگه‌هايی از اختلافات قومی و مذهبی، به نوعی باعث فاصله مسلمانان از قرآن شده است.

دكتر محمدرضا طورانی مسئول جبهه مردمی ايران اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» از سوی مقام معظم رهبری و تأثير آن در حل مشكلات و چالش‌های پيش‌روی نظام خاطرنشان كرد: پيروزی انقلاب اسلامی ايران، در سايه اتحاد و وحدت مردم و رهبری به وجود آمد.
وی ادامه داد: در مراحل بعدی يعنی حفاظت از انقلاب در برابر هجمه‌های دشمنان، از جمله دفاع مقدس و تحريم‌های اقتصادی، همه مردم با يك نگاه هوشمندانه،‌ اتحاد خود با رهبر انقلاب را نشان دادند.
سخنگوی ائتلاف بزرگ ورزش ايران در ادامه بر ضرورت وحدت بين مردم و حاكميت با توجه به مشكلات عديده پيش‌روی كشور تأكيد كرد و بيان داشت: اين اتحاد از چند بعد مهم و ضروری است، نخست اينكه ما انتخاب هشتمين دوره مجلس شورای اسلامی را در پيش داريم، از يك سو حضور پرشور و ‌آگاهانه مردم در صحنه بسيار مهم است و از سويی ديگر تعامل و رقابت حاصل از ارزش‌های اسلامی گروه‌ها و احزاب سياسی، می‌تواند در سال‌های آغازين دهه چهارم انقلاب، حماسه‌ای ديگر را كه ناشی از وحدت مردم با حاكميت و تعامل گروه‌ها و احزاب است، را نشان دهد و نتيجه نيز تشكيل مجلس كارآمد و ارزشی باشد.
طورانی دستيابی ايران به فناوری صلح‌آميز هسته‌ای و پيشرفت‌های كشور را نشان‌دهنده استقلال سياسی كشور عنوان كرد و افزود: بعد از استقلال سياسی بايد به سمت استقلال اقتصادی حركت كنيم و در اين مسير نيز يك نوع وفاق و همدلی بين دست‌اندركاران، صاحبان صنايع و سرمايه‌گذاران ايجاد شود.
وی نتيجه اين تعامل را باعث برطرف شدن شائبه عدم وجود امنيت اقتصادی و سرمايه‌گذاری در ايران، دانست و ابراز داشت: در واقع در سايه وفاق و همدلی سياسی، امنيت اقتصادی و سرمايه‌گذاری ايجاد می‌شود.
اين استاد دانشگاه توضيح داد: فراموش نكنيم كه براساس سند چشم‌انداز 20 ساله، ايران بايد به سمت تبديل به كشوری پيشرفته در منطقه جنوب غربی آسيا حركت كند، اين پيشرفت نيازمند نگاهی متحد و مشترك بين همه نخبگان جامعه است.
طورانی نخبگان جامعه را از مولفه‌های مهم وحدت و اتحاد ملی توصيف كرد و افزود: توده‌های مختلف مردم به نخبگان به عنوان گروه‌های تنظيم‌كننده رفتار خود نگاه می‌كنند، اگر بين نخبگان و مراجع فكری جامعه وحدت و هماهنگی وجود نداشته باشد، جامعه به سمت چند قطبی پيش می‌رود و شاهد حركت انفعالی به جای حركت منسجم و متحد خواهيم بود.
وی وجود وحدت داخلی را عاملی در جهت كارايی دستگاه ديپلماسی بين‌المللی كشور عنوان كرد و ابراز داشت: در صورت عدم وحدت و انسجام داخلی، به جای نگاه فعال به خارج، نگاه‌ها به صورت انفعالی به داخل معطوف خواهد شد.
مسئول روابط‌عمومی جبهه مردمی ايران اسلامی، فروردين سال 86 را برهه زمانی حساس برای كشور دانست و توضيح داد: دستگيری ملوانان انگليسی متجاوز به آب‌های ايران، حمله به كنسولگری ايران در اربيل عراق و انفجارهای متعدد در عراق به ويژه در كربلای معلی و پارلمان اين كشور، از مهمترين اين رويدادها بود كه نشان داد غرب می‌خواهد با ايجاد تنش‌های كاذب، محلی و غير واقعی دسترسی ايران به انرژی هسته‌ای را تحت‌الشعاع قرار دهد و در سايه اين فضاسازی مجددا اعلام كند كه ايران به سلاح هسته‌ای دست يافته است.
وی همه اين تلاش‌ها را حاصل جمع افكار آمريكا و انگليس برای انحراف افكار عمومی بيان كرد و تأكيد كرد: اگر نگاهی مشترك براساس منافع و امنيت ملی به ويژه در بين رسانه‌ها شكل گيرد، به شكل طبيعی توليد و انتشار اخباری كه بتواند اين اتحاد وحدت ملی را منعكس كند، بيشتر می‌شود و به نوعی باور عمومی و ملی در كشور ايجاد می‌شود. وحدت ملی با خود باور و اعتقاد ملی و در نهايت وجدان ملی به بار می‌آورد.
مسئول روابط‌عمومی جبهه مردمی ايران اسلامی، شادی ناشی از دستيابی ايران را با شادی آزادسازی خرمشهر مقايسه كرد و گفت: متاسفانه به طور شايسته در داخل كشور به اين واقعه ملی نمی‌پردازيم و بيشتر مسائل حاشيه‌ای را دنبال می‌كنيم.
وی با تأكيد مجدد بر حفظ وحدت ملی عنوان كرد: وحدت ملی يك نوع مصونيت برای كشور ايجاد می‌كند، تنش بين ايران و آمريكا حتی به شكل نظامی در هر مقطعی امكان‌پذير است، ولی زمانی می‌توان اميدوار بود كه خسارت‌های ناشی از اين تنش‌ها به سمت صفر ميل پيدا كند كه نيروهای داخلی و آحاد جامعه متحد باشند.
طورانی ضمن درخواست از تمام احزاب و گروه‌ها برای حركت در مسير تعامل با يكديگر تصريح كرد: ائتلاف ورزش ايران با تعامل با ديگر احزاب در تلاش است تا منشور وحدت سياسی كشور را تدوين كند. اين منشور باعث می‌شود كه گروه‌های سياسی با محوريت اصول منافع ملی قبل از انتخابات آينده مجلس، مكانسيم انتخاباتی خود را از تخريب شخصی به سمت يك رقابت سالم، تغيير دهند.
مسئول روابط‌عمومی جبهه مردمی ايران اسلامی، در زمينه انسجام اسلامی و تأثير آن بر حل مشكلات كشورهای اسلامی، نيز توضيح داد: منطقه خاورميانه محل حضور كشورهای اسلامی است و ذخائر بزرگ انرژی در اين منطقه است. در صورت وجود انسجام اسلامی بين اين كشورها و استفاده از همه توان و ظرفيت‌ها، قدرت چانه‌زنی جهان اسلام يا غرب افزايش خواهد يافت.
اين استاد دانشگاه با بيان اين نكته كه در طول سال‌های اخير مشخص شده دشمنی غرب فقط با ايران نيست، بلكه با جهان اسلام است، افزود: انسجام اسلامی با استفاده از ظرفيت‌ها، می‌تواند به نوعی عامل خنثی كردن دسيسه‌های غرب در از بين بردن ارزش‌های اسلامی باشد.
طورانی با اشاره به عملكرد ضعيف سازمان كنفرانس اسلامی در ابعاد مختلف تصريح كرد: اين سازمان فقط در بعد سياسی آن هم در شكل ضعيفی عمل كرده است. كشورهای اسلامی با استفاده از اصول مشترك خود، می‌توانند يك بلوك اقتصادی قابل قبول ايجاد كنند و بدين شكل توزيع عادلانه و مديريت هدفمند فرصت‌ها ايجاد می‌شود.
سخنگوی اتئلاف ورزش ايران در پاسخ به سئوالی مبنی بر نگاه قرآن به اتحاد ملی و انسجام اسلامی خاطرنشان كرد: قرآن به عنوان كتاب آسمانی، مورد قبول و وفاق همه گروه‌ها و فرقه‌های اسلامی است، قرآن به عنوان يك بركت مشترك همه مسلمانان است، به اين معنی كه دستيابی به مفاهيم قرآنی و عملياتی كردن آنها بسيار مهم است، بايد از مباحث حكمی بيرون بيايم و بر آيات قرآن تكيه كنيم.
وی ادامه داد: در قرآن كريم سوره‌های مختلفی در مورد وحدت بوده و توطئه غرب نيز ايجاد فاصله بين مسلمانان و قرآن بوده است، يكی از علل عقب‌ماندگی كشورهای اسلامی، نيز اين است كه غرب با ايجاد رگه‌هايی از اختلافات قومی و مذهبی، به نوعی باعث فاصله مسلمانان از قرآن شده است.
طورانی ابراز داشت: معتقدم قرآن می‌تواند به صورت يك برنامه قابل قبول، عملكردی در همه حوزه‌ها، حتی بين سياستمداران داشته باشد. اخلاق كارگزاران نظام بايد برگرفته از قرآن باشد. در صورت استفاده از آيات قرآن در زمينه رفتار حاكمان، يك منشور برای تعامل كشورهای اسلامی با يكديگر خواهيم داشت و چيزی به عنوان كشورهای اسلامی وجود نخواهد داشت، بلكه امت اسلامی به وجود خواهد آمد.
captcha