برپايی نمايشگاه كتاب بجنورد با بخش «اتحاد ملی و انسجام اسلامی»
کد خبر: 1551952
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۱

برپايی نمايشگاه كتاب بجنورد با بخش «اتحاد ملی و انسجام اسلامی»

گروه ادب: دومين نمايشگاه بزرگ كتاب بجنورد با بخش ويژه‌ی «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» از 17 تا 23 خرداد ماه برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، «محمدرضا سوقندی» مدير كل اين اداره در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر به بخش ويژه‌ی «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» در اين نمايشگاه اشاره كرد و از اختصاص مكانی مناسب به اين بخش خبر داد.
وی همچنين از حضور 264 ناشر در اين نمايشگاه خبرداد و افزود: حضور ناشران شركت‌كننده در دومين نمايشگاه كتاب بجنورد در مقايسه با نمايشگاه پيشين، 39 درصد رشد داشته است.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: بيش از 35هزار عنوان كتاب در اين نمايشگاه عرضه می‌شود كه دو برابر رقم عناوين كتاب‌های ارايه شده در نمايشگاه پيشين است.
سوقندی در ادامه‌ی اين نشست همچنين با اشاره به رشد 25 درصدی غرفه‌های دومين نمايشگاه كتاب اين استان كه در آن حداقل 126 غرفه پيش‌بينی شده است، بيش از پيش بر رشد كيفی آن تأكيد كرد.
اين مقام مسؤول افزود: قطعاً تعداد غرفه‌ها تا افتتاح نمايشگاه افزايش خواهد يافت كه در اين رابطه غرفه‌هايی نيز در خارج از سالن نمايشگاه در نظر گرفته شده است.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از رشد شاخص‌های فرهنگی در اين خطه خبر داد و آن را مرهون توجه دولت نهم به استان‌ها و همدلی و همكاری نيروی انسانی مستعد در حوزه‌ی فرهنگ و هنر اين استان دانست.
محمدرضا سوقندی تصريح كرد: توجه به كيفيت، سبب نتايج و بازخورد درخشان خواهد شد.
وی همچنين با اعلام رشد اعتبارات عمرانی در حوزه‌ی فرهنگ و هنر از 330 ميليون تومان در سال 84 به بيش از دو ميليارد تومان در سال 86، بر مسئله‌ی رشد شاخص‌های عمرانی حوزه‌ی فرهنگ در استان تأكيد كرد.
وی در ادامه اظهاركرد: احداث و بهره‌برداری از پنج مجتمع فرهنگی در استان، احداث تالار بزرگ نمايش در بجنورد و آغاز مقدمات پروژه‌ی كتابخانه بزرگ عمومی در مركز استان را می‌توان از جمله نقاط بارز ديگر شاخص‌های فرهنگی در اين استان نام برد.
محمدرضا سوقندی علت انتخاب مكان دومين نمايشگاه استان را وسعت و وجود امكانات بيشتر نسبت به سالن نمايشگاه پيشين عنوان كرد.
وی با يادآوری زمان برگزاری نمايشگاه كه 17 تا 23 خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود، ساعت بازديد را صبح‌ها 8:30 تا 12:30 و عصرها 16 تا 21 عنوان كرد.
سرپرست معاونت فرهنگی، هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نيز در ادامه‌ی اين نشست، دعوت از استادان دانشگاهی برای معرفی و نقد كتاب مؤلفان استان را از جمله برنامه‌های جنبی نمايشگاه برشمرد و افزود: برپايی غرفه‌ی ايستگاه نقاشی ويژه‌ی نونهالان و كودكان و برگزاری مسابقه‌ی كتاب‌خوانی و همچنين برگزاری مسابقه‌ی فرهنگی از طريق راديو در نمايشگاه از ديگر برنامه‌های جنبی نمايشگاه است.
دومين نمايشگاه كتاب خراسان شمالی در سالن چندمنظوره‌ی جمعيت هلال احمر اين استان برگزار می‌شود.
captcha