آيين قدردانی از قاری ممتاز ايرانی در مسابقات بين‌المللی قرآن هندوستان برگزار شد
کد خبر: 1556944
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۰

آيين قدردانی از قاری ممتاز ايرانی در مسابقات بين‌المللی قرآن هندوستان برگزار شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: آيين قدردانی از قاری ممتاز ايرانی در مسابقات بين‌المللی قرآن هندوستان، شب گذشته، سوم تيرماه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، در اين مراسم دو نفر از قاريان ممتاز استان قم آياتی از قرآن كريم را تلاوت كردند و گروه تواشيح قمر‌بنی‌هاشم نيز به اجرای برنامه پرداختند.
همچنين در اين مراسم كه از سوی ادارات كل تبليغات اسلامی و اوقاف امور خيريه استان قم و با حضور قاريان برجسته و مديران و مسئولان استان برگزار شده بود، علی‌اصغر شعاعی، قاری ممتاز در مسابقات بين‌المللی قرآن هندوستان، در سخنانی ضمن انتقاد از اطلاع‌رسانی ضعيف زمان برگزاری اين مسابقات افزود: بنده به عنوان تنها شركت‌كننده شيعه در بين حافظان و قاريان 17 كشوز اسلامی در اين مسابقات شركت كرده بودم.
وی افزود : متاسفانه حتی اعضای كنسولگری ايران در شهر حيدرآباد نيز به دليل رعايت موارد ديپلماسی در مراسم اختتاميه اين مسابقات شركت نكردند.
همچنين در اين مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمين «حسين ايرانی» مدير كل تبليغات اسلامی قم طی سخنانی گفت: احيای قرآن كريم زمينه آرامش و عزت مسلمانان را فراهم خواهد كرد.
وی افزود: توسعه و گسترش نهضت قرآن‌آموزی در استان قم ضروری است و متوليان امر بايد در اين زمينه جديت بيشتری انجام دهند.
مسابقات بين‌المللی قرآن هندوستان از 18 تا 20 خردادماه در شهر حيدرآباد هندوستان برگزار شد و شعاعی تنها شيعه و ايرانی بود كه از استان قم در اين مسابقات شركت كرد.
يادآوری می‌شود، «علی‌اصغر شعاعی» از جمله قاريان كشور است كه چندين دوره در مسابقات سراسری سازمان اوقاف و امور خيريه شركت كرده و تا مرحله فينال نيز پيش رفته است.
وی هم اكنون به عنوان مربی قرآن مشغول آموزش قرآن‌آموزان در قم است.
captcha