هفدهم مردادماه؛ سال‌روز شهيد عرصه اطلاع‌رسانی «محمود صارمی»
کد خبر: 1569651
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۴

هفدهم مردادماه؛ سال‌روز شهيد عرصه اطلاع‌رسانی «محمود صارمی»

هفدهم مردادماه يادآور سال‌روز شهادت، شهيد عرصه اطلاع‌رسانی و شهادت مظلومانه خبرنگار بی‌دفاع، «محمود صارمی» و روز خبرنگار است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در شرايطی كه استكبار جهانی و صهيونيستم، تمامی اهتمام و تلاش خود را با كليه ابزارهای پيشرفته و روزآمد ارتباطی و اطلاع‌رسانی به كار بسته‌اند تا واقعيت‌های انقلاب اسلامی را تحريف و مسلمانان در اقصی نقاط جهان را بدنام سازند، شهيد صارمی كه با گلوله غاصبان و طالبان در خون غلتيد، گواهی صادقی بر مظلوميت مسلمانان و فريب افكار عمومی جهانيان از حاميان مستكبر آن‌ها است.
محمود صارمی از جمله خبرنگاران پُرتلاش و آزاده‌ای بود كه از حضور در خطرناكترين ميدان‌ها ترس به دل راه نداد و به رسالت خويش تا انتها وفادار ماند.
صارمی در سال 1375 با حكم سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به مسئوليت دفتر «مزار شريف» افغانستان منصوب شد و در 17 مرداد 1377 به‌همراه هشت نفر از اعضای كنسولگری ايران در مزارشريف افغانستان توسط نيروهای افراطی و متحجر طالبان به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
صارمی هدف تيرهای سفاهت و سبوعيت جماعتی شد كه غشاء جهل و وابستگی، آن‌چنان بر مغزهای تحجرشان سيطره يافت بود كه در مسير نافع استكبار دست به هر جنايتی زده و مبارزاتشان، جز برای زورمداران دريچه توفيق نگشود.
باری، صارمی سند رسوايی حكومت دستاربندان پرادعا و مدعيان دروغين از حقوق بشر و مبارزه با تروريسم است؛ او از آن جهت در يادها ماندگار است كه با خون پاك خود، حيات تازه‌ای بر عزت خبرنگاری بخشيد و در ايثار و مقاومت در عرصه اطلاع‌رسانی خوش درخشيد.
شورای فرهنگ عمومی، 17 مردادماه 1377 سال‌روز شهادت محمود صارمی را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری كرد.
هفدهم مردادماه اين روز ارزشمند اجتماعی بر همه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و نويسندگان گرامی باد.
captcha