پخش مستقيم آيين تعويض پرده كعبه از شبكه‌های ماهواره‌ای جهان
کد خبر: 1612901
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۶

پخش مستقيم آيين تعويض پرده كعبه از شبكه‌های ماهواره‌ای جهان

گروه بين‌الملل: مسلمانان سراسر جهان امروز سه‌شنبه 27 آذرماه جاری هم‌زمان با فرارسيدن روز عرفه در عربستان، شاهد پخش مستقيم آيين تعويض پرده خانه خدا از شبكه‌های ماهواره‌ای جهان خواهند‌بود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی محيط، «سليمان العيدی»، نماينده وزارت فرهنگ و تبليغات اسلامی عربستان و معاون سازمان سيمای اين كشور در اين‌باره گفت: اين مراسم علاوه بر ترجمه هم‌زمان به زبان انگليسی در شبكه‌های ماهواره‌ای جهان، در چهار شبكه تلويزيونی عربستان نيز برای شهروندان پخش‌خواهد‌شد.
با اجرای اين مراسم پرده فعلی كعبه، طی آيين ويژه‌ای پس از شست‌وشو با آب زمزم و گلاب ناب ايرانی تعويض و پرده جديد به‌جای آن آويخته خواهد‌شد.
همچنين شبكه‌های ماهواره‌ای جهان، به جاآوردن مناسك حج، تردد زايران در اماكن مقدس مكه و مدينه و اجرای برنامه‌های ارشادی تبليغی را نيز به‌صورت مستقيم پخش‌می‌كنند.
پرده جديد كعبه هفته گذشته از سوی مسئولان كارگاه بافت پرده تحويل‌داده‌شد و توليد آن از ابريشم طبيعی و با رنگ مشكی،‪ ۲۰‬ميليون ريال سعودی هزينه‌ دربرداشت.
ارتفاع پرده كعبه ‪ ۱۴‬متر است و در بخش فوقانی آن، نواری مزين به آيات قرآنی به عرض ‪ ۹۵‬سانتيمتر و طول ‪ ۴۷‬متر دوخته و با ‪ ۱۶‬قطعه مربع شكل آميخته با هنر اسلامی به‌هم متصل‌شده‌ و در فاصله‌های مربع‌ها از يكديگر اذكار «يا حی، يا قيوم»، «يا رحمن يا رحيم» و «الحمدلله رب العالمين» درج‌شده‌است.
captcha