برای نخستين‌بار بيرق سرخ حسينی‌(ع) در سه كشور اروپايی به اهتزاز در‌می‌آيد
کد خبر: 1630033
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۰

برای نخستين‌بار بيرق سرخ حسينی‌(ع) در سه كشور اروپايی به اهتزاز در‌می‌آيد

به دنبال تقاضای جمعی از دانشجويان اتحاديه انجمن‌های اسلامی در اروپا، برای نخستين‌بار بيرق سرخ بارگاه ملكوتی حضرت ابا‌عبدالله‌الحسين‌(ع) در سه كشور اروپايی به اهتزاز درخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در خرمشهر، سردار «باقرزاده» رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اعلام اين مطلب اظهار كرد: در محرم امسال، جمعی از دانشجويان عضو اتحاديه انجمن‌های اسلامی مقيم اروپا، با مراجعه به بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواستار آن شدند تا بيرق سرخ حسينی (ع) كه در طول تاريخ، نمادی است از آزادگی و دفاع از حقوق بشريت و همواره الهام‌بخش همه ملل آزادی خواه به ويژه مسلمانان بوده است برای نخستين‌بار به قاره اروپا هديه شود.
برهمين اساس و به دنبال هماهنگی‌های انجام شده با وزارت امور خارجه و ستاد بازسازی عتبات عاليات، بيرق سرخ حسينی (ع) تهيه و ان‌شاءالله به زودی، طی مراسم باشكوهی به اروپا ارسال خواهد شد.
سردار باقرزاده افزود: اين بيرق كه نشانه‌ای است از همبستگی و انسجام مسلمانان و ديگر اديان توحيدی، در روز اربعين حسينی (ع) و شهادت بسط اكبر امام حسين مجتبی‌(ع) در مركز اسلامی هامبورگ آلمان و سپس در 29 صفر همزمان با سالروز شهادت علی‌ابن‌موسی الرضا (ع) در مركز اسلامی لندن، به اهتزاز درخواهد آمد و برای هميشه در آن مركز اسلامی به امانت، نگهداری خواهد شد.
وی اظهار اميدواری كرد؛ با حضور پرشور هموطنان و ديگر مسلمانان مقيم فرانسه، آلمان و انگلستان، مناسبت‌های دهه آخر صفر امسال، متفاوت از سال‌های گذشته به اجرا درآيد.
باقرزاده يادآور شد: در حال حاضر شش هزار دانشجوی ايرانی عضو اتحاديه انجمن‌های اسلامی در اروپا مشغول تحصيل هستند كه عميقاً نسبت به باورها و ارزشهای اسلامی ـ ايرانی خود پای بند بوده و به آن عشق می‌ورزند.
captcha