برگزاری جشنواره سراسری مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی در اردبيل
کد خبر: 1664696
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۴

برگزاری جشنواره سراسری مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی در اردبيل

گروه هنر: به‌همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل، جشنواره سراسری مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی، آبان‌ماه 87 در اين شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) منطقه شمال‌غرب كشور، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل، زمان برگزاری اين جشنواره فرهنگی و هنری را ‪ ۱۶‬تا ‪ ۱۹‬آبان‌ماه سال‌جاری اعلام كرده است.
ترويج شعاير اسلامی و تجليل و تكريم از مداحان، چاوشی‌خوانان و عندليبان قدسی نفس آستان مقدس پيامبر اكرم (ص) از اهداف برگزاری اين جشنواره در اردبيل است.
اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل از محققان، پژوهشگران، مداحان و چاوشی‌خوانان سراسر كشور خواسته است تا آثار خود را در قالب و بخش‌های امام رضا (ع) از تولد تا شهادت، مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی از ديدگاه اسلام و ائمه اطهار، امام رضا (ع) نماد اتحاد ملی و انسجام اسلامی، مداحان و نقش آنها در ترويج فرهنگ اهل بيت، بايدها و نبايدها در مداحی، ويژگی‌های بارز مداحان و چاوشی‌خوانان، مداحی و چاوشی‌خوانی از آغاز تاكنون، اردبيل مهد مداحان نام‌آشنا و موضوعات مرتبط ديگر به اين اداره كل ارسال كنند.
بر اساس اين گزارش، آثار ارسالی در بخش مقاله، تحقيق و پژوهش ضمن اينكه نبايد در دوره‌های قبلی جشنواره و نيز همايش‌ها و جشنواره‌های ديگر ارائه شده باشد بايد به‌صورت تايپ شده و در ‪ ۱۵‬صفحه ‪ A‬چهار گنجانده شود.
captcha