تعداد كانون‌های مساجد استان زنجان از 43 به 74 افزايش يافته است
کد خبر: 1682183
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۴

تعداد كانون‌های مساجد استان زنجان از 43 به 74 افزايش يافته است

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت: تعداد كانون‌های مساجد استان زنجان از 43 به 74 افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ايكنا به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، «رضا دينی»، مديركل اين اداره با اعلام اين خبر گفت: به دو دليل می‌توان گفت كه وجود اين مؤسسات در استان ضرورت ويژه‌ای دارد يكی ورود جامعه ايران به بركت انقلاب شكوهمند اسلامی در جامعه اطلاعات جهان كه نيروی محركه اصلی آن تكنولوژی است و برای شتاب بيشتر ناچار به مجهز شدن به فن‌آوری روز است. از سويی رشد شاخص‌های فرهنگی در سطح استان نيز ضرورت ويژه‌ای دارد كه ما را وامی‌دارد به سوی استفاده از فن‌آوری‌های مدرن در فرهنگ و هنر روی آوريم.
وی با اشاره به رشد شاخص‌های فرهنگی و هنری پس از سال 84 تاكنون افزود: از سال 84 تاكنون تعداد كانون‌های مساجد از 43 به 74 افزايش يافته، فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی از 80 واحد به 104 واحد رسيده است، انجمن‌های فرهنگی هنری نيز افزايش داشته، تعداد ليتوگرافی‌ها و چاپ‌خانه‌ها با هفت واحد رشد به 47 واحد رسيده، 17 كانون آگهی در سال 84 به 47 واحد تبديل شده و انتشاراتی‌های استان نيز با 3 واحد رشد، 25 واحد هستند، البته رشد مطبوعات محلی را نيز از 13 نشريه به 22 نشريه را شاهد هستيم. در مورد كتابخانه‌ها نيز اين سال‌ها هشت باب به كتاب‌خانه‌های سطح استان اضافه شده تا تعدادشان به 44 واحد برسد.
وی همچنين از عضويت 560 هنرمند زنجانی در صندوق حمايت از هنرمندان استان خبر داد و گفت: 260 نفر از آنها با استفاده از تسهيلات اين صندوق هم اكنون بيمه هستند.
captcha