نشانه‌های ظهور حضرت مهدی (عج) در وبلاگ «شميم يار»
کد خبر: 1685466
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۵

نشانه‌های ظهور حضرت مهدی (عج) در وبلاگ «شميم يار»

گروه وبلاگ و IT: وبلاگ «شميم يار» در آخرين پست خود به نشانه‌های ظهور حضرت مهدی اشاره می‌كند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) منطقه شمال‌غرب كشور، بلاگر «شميم يار» در اين پست می‌آورد: يكى از باورهاى مشترك ميان همه اديان الهى، اعتقاد به ظهور منجى است كه مى‏آيد و جهان را مملو از نور و نيكى مى‏كند و ظهور اين منتظر نيز با وقايع و حوادثى خاص توام است كه در منابع اديان مختلف، كم و بيش مشابهت‌هایى ميان آنها ديده مى‏شود.
در روايات اسلامى نشانه‏هاى ظهور به دو دسته نشانه‏هاى حتمى و نشانه‏هاى غير حتمى تقسيم شده‏اند، علائم حتمى ظهور آنهایى هستند كه تحققشان بدون هيچ قيد و شرطى الزامى است، اما علائم غير حتمى، نشانه‏هایى هستند كه ممكن است تغيير يابند و يا به كلى حذف شوند.
وی می‌نويسد: يكى از حوادثى كه در فاصله كمى از قيام مهدى منتظر (عج) رخ مى‏دهد، ندایى است كه از آسمان برخاسته و نام حضرت قائم را به گوش تمام جهانيان مى‏رساند.
در بعضى از روايات اسلامى به آتش زرد و سرخ خامى اشاره شده كه از ديگر مقدمات ظهور حضرت مهدى (عج) است.
در اين باره از امام صادق (عليه السلام) روايت ‏شده كه فرمود:وقتى آتش بزرگى از سوى مشرق مشاهده گرديد كه در بعضى شب‌ها بالا مى‏آيد، در آن هنگام گشايش كار مردم پديد مى‏آيد و اين آتش اندكى قبل از ظهور قائم خواهد بود.
خروج دجال،كسوف در نيمه ماه رمضان و خسوف در آخر و يا اول همان ماه، فتنه‏ها و آشوب‌هاى گسترده و فراوان در آخرالزمان و زياد شدن گناهان و مفاسد اخلاقى از ديگر نشانه‌های ظهور حضرت مهدی (عج) است كه بلاگر در اين وبلاگ به شرح آن می‌پردازد.
وی در پايان می‌افزايد:با توجه به اين نشانه‏ها و نيز علائمى ديگر كه بى‏شك واقع خواهد شد و معصومين (ع) به آنها اشاراتى فرموده‏اند، به نزديكى باور مسلمانان و مسيحيان پيرامون موضوع آخرالزمان پى مى‏بريم و اين امر مى‏تواند سرآغازى براى مطالعه‏اى دقيق‏تر در خصوص مهدويت‏ باشد.
captcha