طرح ايتام كردستان هم زمان با سراسر كشور اجرا می‌شود
کد خبر: 1687341
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۱

طرح ايتام كردستان هم زمان با سراسر كشور اجرا می‌شود

گروه سياسی و اجتماعی: طرح ايتام استان كردستان در بيست و يكمين روز از ماه رمضان امسال، هم‌زمان با سراسر كشور اجرا می‌شود.

«حسين محمدزاده»، مديركل كميته امداد امام خمينی(ره) استان كردستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه كردستان، گفت: در حال حاضر بيش از ‪ ۱۴‬هزار يتيم تحت پوشش هستند كه شش هزار و ‪ ۷۵۲‬تن از آنها در طرح ايتام سنوات قبل ساماندهی شده‌اند و در طرح ايتام امسال هفت هزار و ‪ ۳۴۷‬يتيم زير ‪ ۱۵‬سال، تحت پوشش اين نهاد، در نوبت حامی نشسته‌اند.
وی افزود: برای ساماندهی اين افراد بيش از پنج هزار و ‪ ۵۹۰‬خير در طرح ايتام ماه رمضان سال‌های قبل مسئوليت حمايت از يتيم‌ها را پذيرفته‌اند.
محمدزاده گفت: هر سال در ماه رمضان مشخصات يتيمان تحت پوشش كميته امداد در قالب طرح ايتام در اختيار خيرين قرار می‌گيرد و آنها نيز بنا به توان مالی خود مسئوليت حمايت از يك يا چند تن از آنها را بر عهده می‌گيرند.
وی افزود: در طرح ايتام فرد حامی بايد حداقل ماهيانه ‪ ۱۰۰‬هزار ريال به حساب يتيم تحت حمايت خود واريز كند و قرار ديدار حامی و يتيم از طريق كميته امداد انجام می‌گيرد.
مديركل كميته امداد امام خمينی(ره) استان كردستان گفت: در بيست و يكمين روز از ماه رمضان امسال نيز كه مصادف با شهادت حضرت علی(ع) نخستين امام شيعيان است، خيران برای شركت در اين طرح خداپسندانه با مراجعه به كميته امداد شهرستان‌ها و پايگاه‌های طرح ايتام می‌توانند ايتامی را تحت حمايت خود قرار دهند.
جمعيت كردستان يك ميليون و ‪ ۴۵۰‬هزار تن است و بالغ بر ‪ ۱۳۱‬هزار تن از اين جمعيت تحت پوشش خدمات كميته امداد امام خمينی(ره) هستند.
captcha