مهلت ارسال آثار به جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی تمديد شد
کد خبر: 1693817
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۴

مهلت ارسال آثار به جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی تمديد شد

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل از تمديد مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی در اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، «اصغر تقی‌زاده شكيبا» مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل، در جمع خبرنگاران گفت: مداحان و چاوشی‌خوانان می‌توانند آثار خود را تا پانزدهم مهرماه به اين اداره‌ ارسال كنند.
شكيبا گفت: آثار ارسالی بايد با موضوع امام رضا(ع)، مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی از ديدگاه اسلام و ائمه‌اطهار(ع)، امام رضا(ع) نماد اتحاد ملی و انسجام اسلامی، مداحان و نقش آنها در ترويج فرهنگ اهل بيت(ع)، بايدها و نبايدها در مداحی، ويژگی‌های بارز مداحان و چاوشی‌خوانان، مداحی و چاوشی‌خوانی از آغاز تا كنون، اردبيل مهد مداحان نام‌آشنا و موضوعات مرتبط ديگر باشد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل با بيان اينكه آثار ارسالی در بخش مقاله، تحقيق و پژوهش بايد به صورت تايپ شده و در پانزده صفحه A4 باشد تاكيد كرد، كه اين آثار در دوره‌های قبلی جشنواره و همايش‌های ديگر نبايد ارائه شده باشد.
شكيبا در ادامه با تشريح اهداف برگزاری جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی تصريح كرد: ترويج شعار‌های اسلامی و تجليل و تكريم از مداحان، چاوشی‌خوانان و عندليبان قدسی نفس آستان مقدس پيامبر اكرم(ص) از اهداف برگزاری اين جشنواره است.
در پايان ياد‌آور می‌شود، اين جشنواره فرهنگی و هنری از شانزدهم تا نوزدهم آبان‌ماه در اردبيل برگزار می‌شود.
captcha