دانشجويان طی 97 تجمع خواستار اخراج سفيران كشورهای عرب از ايران شده‌اند
کد خبر: 1725181
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۹

دانشجويان طی 97 تجمع خواستار اخراج سفيران كشورهای عرب از ايران شده‌اند

گروه سياسی: دانشجويان در حال حاضر 97 تجمع را بر عليه سكوت سازمان‌های بين‌المللی و سران عربی در مقابل دفاتر و سفارتخانه‌ها و سازمان‌ملل انجام داده‌اند و خواستار اخراج سفيران اين كشورهای عرب از ايران شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، ستاد دانشجويی حمايت از مقاومت اسلامی مردم فلسطين كه توسط بسيج دانشجويی دانشگاه‌های تهران تشكيل شده است، امروز ظهر با حضور اعضای اين كميته تشكيل جلسه داد.
اسمائيل احمدی مسئول روابط عمومی سازمان بسيج دانشجويی كه امروز در كنفراس خبری اين ستاد در لانه‌جاسوسی سابق (مجتمع 13 آبان ) سخن می‌گفت اظهار كرد: علت اصلی تشكيل اين ستاد، پيگيری پيام تاريخی رهبر معظم انقلاب در حمايت از مقاومت اسلامی فلسطين است.
وی افزود: پيام بی‌نظير مقام معظم رهبری هم اكنون دغدغه تمام دانشجويان است كه بايد در اجرايی شدن اين پيام بكوشند.
احمدی با بيان اين‌كه دانشجويان بر اساس آرمان‌خواهی و عدالت‌خواهی به عنوان طلايه‌دار جنبش، كميته‌های مختلفی را در اين ستاد تشكيل داده‌اند، افزود: اين ستاد در حال حاضر متشكل از 10 كميته به شرح زير است: كميته فضاسازی انقلابی دانشگاه‌ها و جامعه، كميته هماهنگی اقدامات ميدانی، كميته فضای مجازی، كميته دانشجويان جهان اسلام، كميته فضاسازی دانشگاه و جامعه، كميته ارتباطات دانشجويان جهان اسلام، كميته تبين مواضع، كميته مجازی و رسانه، كميته ترجمه به زبان عربی، انگليسی، كميته مستند سازی و تصوير برداری است.
مسئول روابط عمومی سازمان بسيج دانشجويی هم‌چنين در اين نشست با گلايه‌مندی از پوشش نامناسب حمايت دانشجويان از مردم غزه و اعتراض به سكوت سران عرب اظهار كرد: برخی رسانه‌های وابسته تنها با پرداختن به مسائل انتخاباتی، صرفا در حواشی فعاليت خود، حوادث غزه و سكوت ننگين اعراب را پيگيری می‌كنند.
وی افزود: دانشجويان در حال حاضر 97 تجمع را بر عليه سكوت سازمان‌های بين‌المللی و سران عربی در مقابل دفاتر و سفارتخانه‌ها و سازمان‌ملل انجام داده‌اند و خواستار اخراج سفيران اين سران از ايران شده‌اند.
احمدی با اشاره به اين‌كه ستاد دانشجويی از هم‌اكنون برنامه‌های خود را برای ياری مردم مظلوم غزه آغاز كرده است تصريح كرد: قوای دانشجويان محمدرسول‌الله، گردان استشهاديون قدس و كفن ‌پوشان مدافع، كليه مردم ايران و اساتيد و دانشجويان سراسر كشور را برای شركت در تجمع بزرگ ضد صهيونيستی دعوت می‌كند.
وی با اشاره به اين‌كه بسيج دانشجويی آماده پذيرش هر نوع طرحی در راستای دفاع از مردم فلسطين است گفت: سازمان‌ها، دانشجويان، استادان و مدافعان ملت بی‌دفاع غزه می‌توانند طرح‌های خود را به آدرس اينترنتی info@bso.ir ارسال نمايند.
مسئول روابط‌ عمومی بسيج دانشجويی با اشاره به اين‌كه دانشجويان تا انجام خواستشان كه اخراج سفيران و تعطيلی دفتر حافظ منافع مصر، اردن، امارات و ديگر كشورهای عربی از ايران است به تحصن‌های خود ادامه می‌دهند، افزود: وعده هر شب ما دانشجويان مقابل دفتر حافظ منافع مصر از نماز مغرب تا نماز صبح می‌باشد.
احمدی با بيان اين‌كه ستاد‌های دانشجويی در تحصن‌ها و در ميدان اصلی شهر آماده ثبت‌نام از داوطلبان عمليات استشهادی هستند تاكيد كرد: تا به حال نزديك 550 نفر از دانشگاه يزد، 1100 نفر از دانشجويان دانشگاه مذاهب اسلامی و ديگر دانشگاه‌های كشور در اين طرح ثبت‌نام كرده‌اند.
captcha