خرافی جلوه‌دادن معارف دينی محور توطئه دشمن در بعد فرهنگی است
کد خبر: 1725394
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۶

خرافی جلوه‌دادن معارف دينی محور توطئه دشمن در بعد فرهنگی است

گروه اجتماعی: زير سؤال بردن عزاداری برای امام حسين(ع) از طريق ترويج خرافات و راه‌اندازی جريان‌های انحرافی به‌نام عرفان اسلامی، از توطئه‌های دشمن در بعد اعتقادی و فرهنگی است كه بايد از سوی مبلغان خنثی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد «رضی موسوی‌شكوری»، امام جمعه خوی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) منطقه شمال‌غرب كشور، با تأكيد بر مبارزه با ترويج خرافات گفت: زير سؤال بردن عزاداری برای امام حسين(ع) از طريق ترويج خرافات، راه‌اندازی جريان‌های انحرافی به‌نام عرفان اسلامی، رواج دادن اباهی‌گری و سكولاريسم، تبليغ اديان و مكتب‌های منسوخه در ميان جوانان و ترويج خرافات در موضوع مهدويت از توطئه‌های دشمن در بعد اعتقادی و فرهنگی است كه بايد از سوی مبلغان خنثی شود.
وی افزود: در تاريخ پر حادثه شيعه در كشورهای مختلف جهان، عزاداری‌‌های امام حسين(ع) در اشكال مختلف استمرار داشته و با توجه به مواضع منفی حاكمان مخالف اهل‌بيت(ع) و عوامل ديگر عزاداری‌ها از تنوع و روش‌هايی از جمله پرده‌خوانی، چاوشی‌‌خوانی، توسل، سينه‌زنی و طشت‌گذاری برخوردار بوده‌اند كه هيئت‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسين(ع) بايد مصاديق و روش‌های عزاداری‌‌ها را در طول تاريخ مورد توجه قرار دهند و از ورود خرافات به مجالس عزاداری جلوگيری كنند.
شكوری با بيان اينكه نهضت عاشورا حركتی تأثيرگذار در راستای احيای دين مبين اسلام است، اظهار كرد: عزاداری برای امام حسين(ع) با هدف زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا انجام می‌شود و مبلغان بايد با جهت‌دهی صحيح به مجالس عزاداری و تبيين فلسفه قيام عاشورا، جايگاه والای اين عزاداری‌ها را برای جامعه بيان كنند.
رئيس حوزه علميه نمازی خوی به‌كار بردن الفاظ و اشعار غلوآميز درباره عاشورا و امام حسين(ع)، نفوذ آهنگ‌های مبتذل، افراط در شورزنی و تكرار مكررات در اشعار و مدايح را از آسيب‌های عزاداری‌ها عنوان كرد.
امام جمعه خوی در پايان خاطرنشان كرد: اجتناب از بيان مقتل‌های بی‌اساس و يا تكيه بر خواب، جلوگيری از به‌كار بردن ابزارآلات موسيقی در دسته‌جات عزاداری و جلوگيری از استفاده از شمايل منتسب به ائمه(ع) بايد مورد توجه مبلغان و مسئولان هيئات مذهبی قرار گيرد.
captcha