طرح «انطباق خدمات پزشكی دانشگاه لرستان با موازين شرعی» بررسی شد
کد خبر: 1728758
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۶

طرح «انطباق خدمات پزشكی دانشگاه لرستان با موازين شرعی» بررسی شد

گروه سياسی و اجتماعی: طرح «انطباق خدمات دانشگاه علوم پزشكی لرستان با موازين شرعی» با حضور نماينده ولی فقيه در استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه لرستان، در اين جلسه كه صبح امروز 21 دی‌ماه با حضور اعضای كميته انطباق با موازين شرعی دانشگاه علوم پزشكی لرستان در بيت امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد «احمد ميرعمادی»، نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه پزشكی، افتخارات كسب شده در اين زمينه را موجب مباهات دانست و توجه جامعه پزشكی را به رعايت دستورات دين و تأثير نپذيرفتن از فرهنگ‌های بيگانه توصيه كرد.
وی ضمن تأكيد بر حفظ منزلت و كرامت انسانی و شأن والای جامعه پزشكی بر لزوم توجه ويژه به حفظ حريم محرم از نامحرم در روند درمان تأكيد كرد.
امام جمعه خرم‌آباد ضمن اعلام آمادگی برای طرح مسائل و مشكلات فرهنگی حوزه سلامت در شورای فرهنگ عمومی استان، برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی و استفاده از افراد متخصص و متعهد، اجرای بهتر احكام و دستورات شرعی در كنار رسيدگی به امور درمان بيماران را خواستار شد.
«شمس‌خرم‌آبادی»، رئيس دانشگاه علوم پزشكی لرستان نيز در گزارشی، تفكيك كاركنان و مكان‌های درمانی، توجه به منشور اخلاقی حقوق بيمار، ساخت و تجهيز مساجد و نمازخانه‌ها را از فعاليت‌های كميته انطباق با موازين شرعی در اين دانشگاه برشمرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين «طاهری»، مسئول دفتر نهاد نمايندگی ولی فقيه دانشگاه علوم پزشكی لرستان نيز برگزاری 30 دوره آموزشی احكام پزشكی و نماز در پايگاه‌های مختلف اين دانشگاه و ايجاد محيط امن برای بيماران با نصب حايل به دور تخت‌ها را از جمله فعاليت‌های انجام شده در اين زمينه عنوان كرد.
captcha