كلاس‌های آموزش قرائت قرآن دانشگاه مذاهب اسلامی از فردا آغاز می‌شود
کد خبر: 1769003
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۲

كلاس‌های آموزش قرائت قرآن دانشگاه مذاهب اسلامی از فردا آغاز می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: كلاس‌های آموزش قرائت قرآن كريم در رشته‌های رو‌خوانی و روان‌خوانی، تجويد قرآن كريم، حفظ و صوت و لحن تلاوت قرآن كريم از فردا، پنجم ارديبهشت‌ماه، به طور رسمی در دانشگاه مذاهب اسلامی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، اين كلاس‌ها با تدريس برگزيدگان قرآنی دانشگاه مذاهب اسلامی و در رشته‌های رو‌خوانی و روان‌خوانی، تجويد قرآن كريم، حفظ قرآن كريم و صوت و لحن تلاوت قرآن كريم از سوی مجمع خادمان قرآن اين دانشگاه برگزار خواهد شد.
«يزدان صالحی»، «حسين رفيع‌پور» و «سيد امين‌الله موسوی» تدريس كلاس‌های رو‌خوانی و روان‌خوانی را برعهده خواهند داشت، «اسماعيل مرادی» و «سيد سعيد نظری» به ترتيب تدريس كلاس‌های تجويد و حفظ را بر عهده دارند و «سيد جاسم موسوی» نيز تدريس كلاس‌های صوت و لحن را بر عهده دارد.
دانشجويان علاقه‌مند به شركت در كلاس‌های قرآن كريم دانشگاه مذاهب اسلامی می‌توانند تا پايان وقت اداری روز شنبه، پنجم ارديبهشت ماه، با مراجعه به اداره امور فرهنگی و فوق برنامه اين دانشگاه نسبت به ثبت‌ نام در كلاس‌های مورد علاقه‌ خود اقدام كنند.
يادآوری می‌شود، مجمع خادمان قرآن دانشگاه مذاهب اسلامی در راستای بسط و نشر فرهنگ قرآنی و مديريت برنامه‌های قرآنی اين دانشگاه هم‌زمان با برگزاری جشنواره قرآنی دانشگاه مذاهب در 22 آبان‌ماه سال گذشته كه با حضور «سعيد طوسی» قاری بين‌المللی قرآن كريم افتتاح شد، با هدف ترويج فرهنگ تلاوت قرآن و تربيت افراد متبحر در فنون تلاوت قرآن كلاس‌های آموزش قرائت قرآن را برگزار می‌كند.
دانشگاه مذاهب، دانشگاهی با رويكرد و هدف تقريب بين مذاهب اسلامی است و پرورش نسلی از علما، محققان و دانشمندان مسلمان، تربيت مدرس، استاد و پژوهشگران ورزيده در فقه و مبانی حقوق، اصول، علوم قرآنی، علوم حديث، كلام و عرفان و تربيت خطيب و مبلغ دينی برای داخل و خارج از كشور در سطح مذاهب مختلف اسلامی از جمله اهداف اصلی اين دانشگاه است.
طبق اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی اين دانشگاه دارای چهار ركن مؤسس، هيئت امناء، رياست و شورای دانشگاه است و تربيت فقيه اسلام‌شناس، محقق و استاد در رشته‌­های مختلف علوم انسانی، تربيت حقوقدان، قاضی و كارشناس حقوقی، تربيت عالم دينی و مبلغ اسلامی با هدف گسترش فرهنگ اسلام و معارف اهل بيت(ع) در داخل و خارج كشور و تربيت نيروی انسانی كارآمد برای مراكز علمی و آموزشی _ پژوهشی كشور از اهداف اصلی اين دانشگاه است.
captcha