طبيعت نظام اسلامی استكبار را به دشمنی با ملت ايران برمی‌انگيزد
کد خبر: 1778419
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۷

طبيعت نظام اسلامی استكبار را به دشمنی با ملت ايران برمی‌انگيزد

گروه سياسی: مقام معظم رهبری در نشستی با نخبگان استان كردستان اظهار داشتند: طبيعت نظام اسلامی يعنی داشتن نگاه مستقل و تأثيرناپذيری از سياست‌های زورگويان جهانی مراكز قدرت استكبار را به دشمنی با ملت ايران برمی‌انگيزد و نظام اسلامی نيز ناچار به دفاع در مقابل اين خصومت‌ها است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب روز پنج‌شنبه 24 ارديبهشت در نشستی با صدها نفر از نخبگان علمی، ادبی، هنری، فرهنگی، ورزشی، سياسی، اجتماعی و اقتصادی استان كردستان كه نمايندگان نخبگان و فرهيختگان اين استان، به طرح ديدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف پرداختند.
حضرت آيت‌لله خامنه‌ای ديدار با فرزانگان استان را بسيار شيوا و دلنشين خواندند و تأكيد كردند: نكات مفيد و خوبی كه در مطالب مطرح شده وجود داشت بايد در تصميم‌سازی‌ها و تصميم‌گيری‌ها مورد توجه و بهره‌برداريی قرار گيرد.
ايشان با اشاره به آشنايی نزديك با برخی اديبان و فرزانگان استان كردستان افزودند: با برخی از عناصر برجسته كرد نيز از طريق آثار و ترجمه‌های آنان آشنا بوده‌ام و شخصيت فرهنگی مردم كرد را به عنوان حقيقتی روشن درك كرده‌ام اما جلسه امروز ظرفيت عميق و گسترده نيروی انسانی برگزيده و نخبه كردستان را بيشتر آشكار كرد.
رهبر انقلاب اسلامی، دلاوری و شجاعت مردم استان كردستان را از ويژگی‌هايی بارز آنان دانستند و تصريح كردند: انصافاً زيبايی‌هايی برجسته‌تری نيز در مردم آئين منطقه وجود دارد كه ايمان، اخلاق خوش، مهربانی، فكر روشن، طبيعت زيبا، شعرلطيف و ادبيات والا از جمله آنها به شمار می‌رود.
ايشان در همين زمينه قدرشناسی از ارزش‌های فرهنگی و معنوی مردم كردستان و تمامی مناطق ايران عزيز را از وظايف مسئولان كشور برشمردند.
رهبر انقلاب اسلامی تنوع اقوام در سرزمين بزرگ ايران را فرصتی حقيقی خوانده و تأكيد كردند: نظام جمهوری اسلامی مطلقا با نگاه تعصب‌آميز، قوم‌گرا، يكجانبه‌نگر و تبعيض‌آميز به هييچ نقطه‌ای از كشور نگاه نمی‌كند بلكه در قضاوت خود فقط اسلام و ايرانی‌بودن را ملاك قرار می‌دهد و لازم است نخبگان اين حقيقت روشن را بخوبی تبيين كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای تلاش‌های دشمنان اسلام و ايران را برای ايجاد تفرقه قومی و مذهبی و امنيتی و نظامی‌كردن استان كردستان در سال‌های اول پيروزی انقلاب را يادآور شدند و افزودند: جمهوری اسلامی با اتكای به مردم بر اين دشمنی‌ها غلبه كرده اما لازم است همه از جمله نخبگان در مقابل ادامه شيطنت‌های بيگانگان هوشيار و مراقب باشند.
رهبر انقلاب اسلامی بخشی از عقب‌ماندگی‌های استان كردستان را ناشی از توطئه‌های سال‌های اول انقلاب دانستند و تأكيد كردند: بايد همه با جديت تلاش كنيم تا عقب‌ماندگی‌های استان كردستان جبران شود و اين استان به جايگاه مناسب خود در ميهن عزيز برسد.
حضرت آيت الله خامنه‌ای در تشريح علل خصومت سلطه‌گران جهانی با ملت ايران خاطرنشان كردند: طبيعت نظام اسلامی يعنی داشتن نگاه مستقل و تأثيرناپذيری از سياست‌های زورگويان جهانی مراكز قدرت استكبار را به دشمنی با ملت ايران برمی‌انگيزد و نظام اسلامی نيز ناچار به دفاع در مقابل اين خصومت‌ها است.
ايشان در همين بحث تصريح كردند: البته اگر مستقل نبوديم و تابع ظلم و سياست‌های تحقيرآميز سلطه‌گران می شديم از دشمنی‌ها هم خبری نبود اما همچون رژيم پهلوی از عزت، غرور و پييشرفت ملی و افتخار حقيقی به فرهنگ و تمدن ايرانی نيز خبری نبود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اقدام برخی مسئولان رژيم ستمشاهی در چاپ خاطراتشان افزودند: واقعيات تلخی كه در اين خاطرات درباره احساس حقارت و وابستگی عميق رژيم پهلوی به بيگانگان بيان می‌شود عرق شرم را بر پيشانی هر ايرانی می‌نشاند.
ايشان واژگون شدن بساط وابستگی و حقارت را از نتايج پيروزی انقلاب اسلامی برشمردند و افزودند: نظام اسلامی حرفی نو و حقيقتی بديع، روشن و ارزشمند را عرضه كرده است كه در محاسبات و تحليل‌ها بايد به اين نكته اساسی توجه كامل شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ضرورت تأميين بودجه و ايجاد امكانات لازم برای پرورش استعدادهايی جوانان، نخبه‌پروری را از ديگر وظايف فرزانگان و نخبگان دانستند و افزودند: البته بخشيی از اين وظيفه متوجه دستگاه‌هايی دولتی است كه باييد با جديت آن را دنبال كنند.
رهبر انقلاب اسلامی در پايان سخنانشان تأكيد كردند: وجود ايرانی متحد، منسجم، پيشرو و ناظر به افتخارات بزرگ ستمگران جهانی را نگران كرده است اما همچنانكه تاكنون نتوانسته‌اند حركت اميدآفرين ملت ايران را متوقف كنند از اين پس نيز با وحدت قشرهای مختلف ملت، هوشياری مسئولان و بخصوص تأثيرگذاری هوشيارانه نخبگان و فرزانگان قادر به كاری نخواهند بود.
در حاشييه ديدار رهبر انقلاب اسلامی با صدها نفر از نخبگان و فرزانگان استان كردستان، مصطفی حاجی مرادی قهرمان كونگ فو مدال‌های مختلف خود را تقديم ايشان كرد.
گفتنی است در اين ديدار كه حدود 3 ساعت طول كشيد پيش از سخنان مقام معظم رهبری جمعی از حاضرين نظريات خود را نيز مطرح كردند:
-احمد قاضی، مترجم، مؤلف دستور زبان كردی و زندانی سياسی رژيم ستمشاهی
-فردين صادق ايوبی: گرافيست، مجسمه‌ساز و نقاش برگزيده جهان اسلام
-اكرم بهرامچی: شاعر و برگزيده جشنواره سراسری شعر خرمشهر
-جمشيد خيرآبادی: مربی تيم ملی كشتی فرنگی و دارای چند مدال
-حامد قادرزاده: عضو هيئت علمی دانشگاه كردستان
-محمدحسين صادقی: كشاورز نمونه
-تارا احمدی: پژوهشگر و عضو فعال انجمن‌های علمی داخل و خارج
-ماموستا ملاعمر صالحی صاحب: شاعر سنتی‌گوی كرد، صاحب تأليفات متعدد و زندانی سياسی رژيم ستمشاهی
- بايزيد مردوخی: اقتصاددان
- و فاروق كيخسروی: از موسسان مركز نشر فرهنگ و ادبيات كردی
مهمتريين مسائلی كه برگزيدگان استان كردستان در اين ديدار مطرح كردند عبارتند از:
-ضرورت تقويت و استفاده از ظرفيت فرهنگ‌های بومی برای مقابله با تهاجم فرهنگی بيگانگان
-همبستگی ريشه‌ای و تاريخی زبان فارسی و كردی
-نقش قشرهای مختلف ملت ايران از جمله مردم كرد در شكل‌گيری تمدن اسلامی در طول تاريخ
-توجه بيشتر به زبان و فرهنگ و ادبيات كردی
-نگاه به تكثر فرهنگی و زبانی موجود در ايران به عنوان فرصتی گرانقدر و ثروتی ملی
-تأسيس كتابخانه تخصصی هنر
-توجه به اقتصاد هنر و وضع معيشتی هنرمندان
-تعلق خاطر و دلبستگی ذاتی كردها به سرزميين آبا و اجدادی خود يعنی ايران
-افزايش امكانات و سرمايه گذاری ورزشی در استان كردستان
-موقعيت مناسب جغرافيايی استان كردستان برای افزايش مراودات و سرمايه‌گذاری خارجی
-ضرورت توجه بيشتر به بخش‌های كشاورزی، خدمات و صنعت استان
-تسريع در فعاليت‌های كنونی برای ايجاد زيرساخت‌های لازم و توسعه استان
-توجه كامل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تقويت نگاه مثبت و فرهنگی به استان كردستان در سطح ملی
-توجه ويژه به نيازهای جوانان و تلاش بيشتر برای حل مشكل اشتغال
-اعتماد به توانايی و ظرفيت‌های پژوهشی، اجرايی جوانان برای تقويت نهضت توليد علم و جنبش نرم افزاری
-لزوم توجه كامل به سند چشم انداز بيست ساله در همه برنامه‌ريزی‌ها و طرح‌ها برای تحقق توسعه همگون ملی
-افزايش كمی و ارتقاء كيفی 800 واحد صنعتی موجود در استان
-تلاش مضاعف برای رشد شاخص‌های مختلف توسعه استان كردستان
-و ضرورت هوشياری كامل شيعه و سنی در قبال توطئه‌های تفرقه آميز نفاق افكنان و دشمنان اسلام و ايران
captcha