تأكيد مقام معظم رهبری بر لزوم هوشياری در مقابل توطئه دشمنان و تأمين امنيت كردستان
کد خبر: 1778682
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۱

تأكيد مقام معظم رهبری بر لزوم هوشياری در مقابل توطئه دشمنان و تأمين امنيت كردستان

گروه سياسی: مقام معظم رهبری شب گذشته در ديدار اعضای هيئت دولت و مسئولان دستگاه‌های مختلف كشوری و استانی با اشاره به امنيت خوب موجود در استان كردستان تصريح كردند: ضمن هوشياری در مقابل استمرار تحريكات و توطئه‌های دشمنان، امنيت استان را هرچه پايدارتر و عميق‌تر كنيد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلا‌ع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه‌ای كه شب گذشته 25 ارديبهشت با حضور معاون اول رئيس‌جمهور، اعضای هيئت دولت، استاندار كردستان، نماينده ولی فقيه در منطقه كردستان ـ «نمايندگان مردم استان در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی»، و مسئولان دستگاه‌های مختلف كشوری و استانی برگزار شد، پيگيری جدی و اجرای كامل طرح‌های مصوب برای بهبود وضع استان كردستان و شتاب بخشيدن به توسعه اين استان را بسيار مهم و ضروری خواندند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در اين جلسه كه در پی نشست‌های مختلف كارشناسی مسئولان اجرايی و استانی تشكيل شده بود، انتظار مردم را برای تحقق كامل طرح‌های مصوب يادآوری و تأكيد كردند: بگونه‌ای برنامه‌ريزی كنيد كه همه اين طرح‌ها بدون استثنا، با سرعت لازم و صددرصد اجرا شود و مردم مؤمن و صميمی استان كردستان در مدت زمان معقول، آثار عملی آنها را مشاهده كنند.
ايشان استعدادها و امكانات طبيعی استان كردستان را، زمينه‌های مناسبی برای سرمايه‌گذاری و ايجاد اشتغال مولد دانستند و افزودند: برخی از ظرفيت‌های طبيعی منطقه، می‌تواند بخش تجارت و صادرات استان را فعال‌تر كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، پرورش استعدادهای برجسته جوانان منطقه كردستان را منبع و منشای قابل تكيه‌ای برای پيشرفت استان خواندند و افزودند: اين استان، منطقه‌ای استعدادخيز است و لازم است با حمايت از نخبگان و استعدادهای خوب آن، توجه نظام اسلامی به نخبه‌پروری در مناطق مختلف كشور از جمله منطقه كردی را ملموس‌تر كرد.
ايشان با اشاره به امنيت خوب موجود در استان افزودند: ضمن هوشياری در مقابل استمرار تحريكات و توطئه‌های دشمنان، امنيت استان را هرچه پايدارتر و عميق‌تر كنيد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای مردم مؤمن، غيور و وفادار استان كردستان را، همچون هميشه آماده فداكاری و ايثار در دفاع از نظام اسلامی و ايران بزرگ دانستند و خاطرنشان كردند: در همه زمينه‌ها به اين مردم با فرهنگ و دلبسته‌ی به نظام تكيه كنيد.
رهبر انقلاب اسلامی، فعاليت جدی شورای توسعه غرب كشور را، ضروری برشمردند و افزودند: لازم است اين شورا با همه‌جانبه‌نگری، توجه كامل به واقعيات و استفاده از نمايندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، بطور مستمر درباره حل مشكلات و تسريع در پيشرفت استان تصميم‌گيری و تصميمات را با جديت پيگيری كند.
ايشان با تشكر از استاندار فعال كردستان، كارهای انجام شده دولت نهم را در اين استان، حقيقتاً درخور تحسين و تقدير دانستند و افزودند: البته كارهای فراوانی وجود دارد و مردم استان نيز توقعات زيادی دارند كه با توجه به محدوديت منابع مالی، بايد با استمرار «كار بی‌وقفه و تلاش خستگی‌ناپذير» و ادامه پيگير‌ی‌های مجدانه، فاصله واقعيت‌ها را با توقعات، هر روز كمتر كرد تا مردم خوب اين منطقه شاهد توسعه و پيشرفت سريعتر استان باشند.
در اين جلسه آقای داودی معاون اول رئيس‌جمهور در گزارشی از تصميمات و طرح‌های تصويب شده برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و شتاب بخشيدن به توسعه استان كردستان اعلام كرد: تلاش می‌شود با سرمايه‌گذاری بيشتر در بخش صنعت و كشاورزی نوعی توازن ميان بخش‌های مختلف استان ايجاد شود.
گسترش امكانات دانشگاهی و خوابگاه‌های دانشجويی، توسعه دانشگاه پيام نور – تكميل بيمارستان 540 تختخوابی – گازرسانی به 400 روستا – تأمين آب آشاميدنی شمار بيشتری از روستاها – اعطاء تسهيلات بانكی برای متقاضيان ماشين‌های كشاورزی – توسعه امكانات و برنامه‌های صدا و سيما – احداث كارخانه توليد قطعات مسكن پيش‌ساخته – تصميم‌گيری درباره تسريع در روند تخصيص ارز مورد نياز پتروشيمی كردستان و اجرای طرح‌های اشتغال‌زا، از جمله مصوباتی بود كه معاون اول رئيس‌جمهور در سخنان خود به آنها اشاره كرد.
در اين جلسه آقای نوذری وزير نفت اعلام كرد: 98 درصد جمعيت شهری و 180 روستای استان از نعمت گاز برخوردارند كه تا پايان امسال مردم 100 روستای ديگر از گاز بهره‌مند می‌شوند.
آقای محرابيان وزير صنايع و معادن هم با اشاره به رشد شاخص‌های مختلف استان گفت: با توجه به عقب‌ماندگی‌های استان، نياز فراوانی به سرمايه‌گذاری وجود دارد.
وزير صنايع افزود: مبلغ 500 ميليارد تومان تسهيلات با نرخ دو درصد برای توسعه صنعتی استان در نظر گرفته شده است.
آقای فتاح وزير نيرو هم در گزارشی متوسط بارندگی در استان كردستان را 2 برابر متوسط كشور اعلام كرد و گفت: 11 سد در استان در حال احداث و 20 سد هم در حال مطالعه است ضمن آنكه در دو سال آينده ظرفيت 640 مگاواتی نيروگاه سنندج به هزار مگاوات افزايش می‌يابد و زيرساخت‌های توسعه استان آماده‌تر می‌شود.
آقای بهبهانی وزير راه و ترابری هم در اين جلسه از طرح‌های مهم ريلی و راهسازی در غرب كشور از جمله روند اجرای راه آهن تهران – همدان – سنندج، و جاده‌های «سنندج – مريوان»، «همدان – بيجار» و همدان - سنندج گزارش داد.
در ادامه جلسه آقای واعظ‌زاده معاون علمی و فناوری رئيس‌جمهور با اشاره به راه اندازی دفتر بنياد ملی نخبگان در آينده‌ای نزديك در سنندج گفت: بزودی نمايشگاه دستاوردهای ابداعی و ابتكاری در استان برگزار خواهد شد تا تعداد بيشتری از نخبگان و استعدادهای جوان استان شناسايی و مورد حمايت قرار گيرند.
آقای زاهدی وزير علوم هم در زمينه جذب نخبگان، از راه‌اندازی پارك علم و فناوری و افزايش رشته‌های دكتری و كارشناسی ارشد و نيز راه‌ا‌‌‌ندازی واحدهای دانشگاهی در چهار شهر خبر داد.
آقای مشايی رئيس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به افزايش قابل توجه سفرهای نوروزی به كردستان گفت: افزايش نگاه مثبت و فرهنگی به كردستان، امكان استفاده بيشتر از ظرفيت‌های طبيعی و گردشگری را برای اشتغال‌آفرينی و توسعه استان فراهم می‌كند.
در اين جلسه آقای مخبر رئيس ستاد اجرايی فرمان حضرت امام از بررسی طرح‌هايی با اعتبار 150 ميليارد تومان و نماينده بنياد مستضعفان از مطالعه و تلاش برای اجرای 4 طرح عمرانی از جمله ساخت نيروگاه و احداث هتل 3 ستاره خبر دادند.
در ادامه جلسه سردار سرلشكر جعفری فرمانده كل سپاه پاسداران، با اشاره به امنيت خوب استان كردستان گفت: تلاش می‌كنيم امنيت موجود را با تكيه بر مردم مؤمن و وفادار استان كاملاً پايدار كنيم.
سرتيپ نجار وزير دفاع هم در ادامه جلسه اعلام كرد تا پايان امسال، پاكسازی استان كردستان از مين‌های برجای مانده پايان می‌يابد.
استاندار كردستان نيز گزارش كوتاهی از فعاليت‌های انجام‌شده برای توسعه استان بيان كرد.
آقای شعبانی نماينده «سنندج، ديواندره و كامياران» و آقای محمدی نماينده «مريوان و سروآباد» هم در سخنان كوتاهی، لزوم سرمايه‌گذاری بيشتر و توجه به صنايع تبديلی استان را خاطرنشان كردند.
captcha